بالش مموری فوم



بالش مموری فوم سر و گردن را به خوبی پوشش می‌دهد و در هنگام خواب فشار وارد شده به ستون فقرات را کنترل می‌کند. به طور کلی، باعث عدم فشار و تنش در تک تک اعضای بدن می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم از این بالش‌ها برای کاهش علائم مشکلاتی مانند: درد گردن، دیسک کمر و آرتروز (التهاب مفاصل) استفاده می‌کنند. اگر موقعیت به هر نحوی تغییر کند، بالش به همان نسبت با موقعیت جدید سازگار خواهد شد.



بالش مموری فوم

 

انواع بالش مموری فوم

 

• بالش مموری فوم سنتی

بالش مموری فوم سنتی معمولا در دسته بالش های معمولی قرار دارد و مواد اولیه آن از فوم حافظه ساخته شده است. بالش مموری سنتی بر خلاف سایر بالش مموری های دیگر گردش هوا را در بالش هنگام خواب به گردش در می‌آورد که باعث خنک نگه داشتن بالش می‌شود.



• بالش مموری فوم شیب دار

بالش مموری فوم شیبدار یکی از محبوب ترین انواع بالش های مموری است که سر و گردن را در بهترین حالت قرار می‌دهد قابلیت تشخیص این نوع بالش ها نسبت به انواع دیگر بالش مموری بسیار راحت تر است زیرا در قسمت مرکزی مقدار گود‌افتادگی وجود دارد. این بالش می‌تواند از گودی گردن به خوبی حمایت کند. همچنین، گفته می‌شود که در کاهش خروپف، وضعیت بهتر ستون فقرات و بهبود گردش خون مفید است.



• بالش مموری فوم رول گردنی

الشی استوانه‌ای شکل می‌باشد و برای کسانی که از درد کمر و گردن رنج می‌برند، مناسب است. اگرچه برای استفاده شبانه مفید است، ولی به دلیل ابعاد کوچک و اشغال فضای کم، در زمان مسافرت بهترین انتخاب است.



بالش مموری فوم


 

• بالش مموری فوم کوره ای

همانطور که از اسم این نوع بالش ها مشخص است، ظاهر آنها شبیه کوره می‌باشد و زمان قرار گیری سر هنگام خواب، باعث بالا ماندن سر در بالش می‌شود.  این بالش برای افرادی مناسب است که مشکلات خروپف، رفلکس اسید معده، درد پا، سوزش سر دل و غیره… دارند.



• بالش مموری فوم پروانه ای

این شکل از بالش مموری نیز طرفداران پر و پا قرصی دارد، به دلیل وجود جایگاه مناسب گردن در این بالش، راحتی فوق العاده‌ای احساس می‌شود.



• بالش مموری فوم تخم مرغی

این بالش معمولا به شکل شانه تخم مرغ است و می‌تواند پشتیبانی خوبی ارائه دهد. از آنجا که فوم حافظه گرما را نگه می‌دارد، این نوع بالش انتخابی عالی برای بهبود جریان هوا در زیر سر است.

بالش مموری فوم

 

مزایا بالش مموری فوم

بالش یکی از مهم ترین کالاهای خواب است تاثیر بسیار مهمی در کیفیت خواب شما دارد. با انتخاب بالش مناسب می‌توانید بیشتر از زمانی که استراحت می‌کنید لذت ببرید. البته انتخاب بالش به تنهایی نشان دهنده کیفیت خواب شما نیست بلکه مواردی مانند وضعیت سلامتی، نوع تشک و شرایط اطراف محیط خوابتان نیز بر روی خواب شما تاثیرگذار است. همیشه انتخاب بالش های طبی بسیار مناسب تر از بالش های معمولی بوده و طرفداران زیادی دارد یکی از بهترین بالش های طبی بالش مموری فوم نام دارد که به دلیل طراحی خاص و کیفیت ساخت آن بدن شما را در بهترین وضعیت قرار می دهند که پس از بیدار شدن از خواب احساس ناراحتی و درد نداشته باشید. در بین بالش های طبی، بالش های مموری فوم بسیار شگفت انگیز هستند. در ادامه به 3 مورد از مزایای بالش مموری فوم اشاره می‌کنیم.




1. جلوگیری از فشار وارد شده به گردن

به دلیل تراکمی که بالش های مموری فوم دارند مانع از فشار زیاد به گردن می شوند و به همین جهت شما پس از بیدار شدن احساس ناخوشایند و درد در ناحیه گردن خود نخواهید داشت.



2. تغیر حالت بالش با توجه به نوع فشار وارد شده
بالش های مموری فوم به شکل سر شما فرو می روند و به خوبی سر شما را پوشش می دهند و زمانی که شما سرتان را از روی بالش بر میدارید دوباره به حالت اولیه خود برمی گردند.



3. محافظت از ستون فقرات
بالش های مموری فوم با توجه به طراحی و جنسشان مانع از خم شدن گردن می شوند و در هنگام خوابیدن بر روی این بالش ها سر شما کاملا در راستای ستون فقرات شماست و به ستون ففرات شما آسیب و فشاری نمی رسد.

بهترین بالش مموری فوم

بالش مموری فوم تاثیر مهمی در کاهش درد ناحیه سر و گردن دارد و به همین دلیل باعث افزایش گردش خون میشود و به این ترتیب یک خواب راحت برای شما فراهم میسازد. مموری فوم در حقیقت نوعی فوم میباشد که اولین بار توسط سازمان فضائی آمریکا اختراع و مورد استفاده قرار گرفت. داستان اختراع مموری فوم از این قرار بود که فضا نوردان از جو زمین خارج می شدند و در لایه های بالائی جو به دلیل از بین رفتن نیروی گرانش زمین بین مهره های کمر فضانوردان فاصله می افتاد و حدود ۶ تا ۷ سانت قد میکشیدند. اما به محض اتمام ماموریت و بازگشت به زمین از آنجا که مهره ها سر جای اولیه خود باز نمیگشتند زیرا فضانورد فلج میشد. تا اینکه سازمان فضائی امریکا با ابداع مموری فوم و استفاده از آن در لباسهای فضانواردان این مشکل را بر طرف ساخت. مموری فوم تقریبا به صورت هوشمند عمل میکند یعنی با دریافت گرما و وزن بدن متناسب با وزن و گرمای بدن شکل میگیرد. و باعث میشود بدن در یک راستا قرار گرفته و فشار از روی مهره های گردن و ستون فقرات برداشته شود. به طور کلی، بالش‌ها نقش مهمی در زندگی ایفا می‌کنند و می‌توان آنها را یکی از نزدیک‌ترین دوستان دانست زیرا به میزان زیادی بر کیفیت خواب تاثیر دارند. بالش‌های مموری فوم در مقایسه با سایر بالش‌ها گران‌تر هستند. در برخی موارد قیمت یک بالش حافظه فوم می‌تواند برابر با قیمت ۳ تا ۵ بالش معمولی باشد. تکنولوژی شگفت انگیز است و بالش مموری فوم طبی یکی از نوآورترین‌های این عرصه است. فوم‌های حافظه دار امروزه محصولات بسیار مفیدی هستند، زمانی که برای دقایقی یا در تمام طول شب سر بر بالین گذاشته می‌شود آنها بهترین هستند.

 

بالش مموری فوم چیست؟

یکی از موارد مهمی که می تواند باعث شود تا از خواب خود به صورت کامل لذت ببرید، استفاده از بالش مناسب و استاندارد است. خیلی از ناراحتی ها در زمان خواب و همچنین بعد از بیدار شدن به کاربردن بالش نامناسب است. بنابراین مهم است تا از یک بالش استاندارد و کاملاً برای زمان خواب خود بهره ببرید. نوع بالشی که فرد برای خواب خود استفاده می کند بر روی کیفیت خواب او تأثیرگذار است. یکی از بالش ها، بالش مموری فوم می باشد. انتخاب و استفاده نادرست آن می تواند باعث آسیب هایی به شما شود. ساده ترین و متدوال ترین این آسیب ها به گردن افراد است که بعد از بیدار شدن دچار آن می شوید. حتی این موضوع می تواند جدیتر پیش رود وسردردهایی نیز به شما وارد شود. مهم است در کنار تهیه وسایل خواب خود به بالش نیز توجه داشته باشیم.وضعیت نامناسب در طول شی با کیفیت خواب فرد متضاد بوده و می تواند منجربه تحمل دردهای در طول روز شود. چون هر روز نیاز به استفاده از آن ها دارید بنابراین می تواند این آسیب ها جدی و بر روی شما تأثیرات مداوم ایجاد کند. بالش ها به دلیل اینکه در طول خواب سر شما بر روی آن قرار دارد فرم خوابیدن شما را تشکیل می دهد. اگر ستون فقرات یا گردن فرد در وضعیت خنثی نباشد، ممکن است در طول شب از خواب بیدار شوید و باعث کم خوابی نیز شود. به همین منظور براساس بیانات علمی شما نیاز دارید تا سر خود را در وضعیت مناسب و خنثی قرار دهید. در این حالت به صورت مربعی روی شانه ها قرار می گیرد و نه خیلی عقب و یا جلو نمی باشد. در ادامه به بررسی مهم ترین موارد مربوط به بالش می پردازیم. جهت خرید بالش هتلی و بالش بیمارستانی کلیک کنید.

بالش های مموری فوم یکی از مدل بالش های موجود در بازار می باشند که در این سال ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بالش های مموری فوم حتی به عده زیادی از افراد بیمار نیز توصیه می شوند. این مدل بالش ها خاصیت شکل پذیری مناسبی داشته و باعث می شود تا به راحتی شکل قسمت هایی از بدن شما را به خود گیرد. این بالش ها به صورتی می باشند که می توانند به راحتی شکل سر شما را به خود گیرند. سر بر روی بالش باعث می شود تا در اثر فشار حالت آن را به خود گیرد، در این صورت سر فرد در حالت مناسبی قرار می گیرد. سر شما در وسط بالش قرار می گیرد و دور آن به حالت مناسبی در قالب بالش جای می گیرد. این نوع بالش ها از جنسی می باشند که دارای خصوصیات مخصوصی هستند و باعث می شود تا حالت مناسبی برای استفاده کنندگان فراهم کند. بالش مموری فوم دارای فوم پلی یورتان است که در کل چگالی مربوط به آن نیز بالا است. یکی از مهم ترین خصوصیات مربوط به این بالش ها نگهداری دما و همچنین شکل پذیری بالا است. بالش ها مدل های مختلفی دارد که هر کدام از آن ها برای عده ای می تواند مناسب باشد. بالش های غیراستاندارد زیادی نیز در بازار می باشد که منجربه آسیب های زیادی به بدن می شود. یکی از این بالش ها، مدل بالش صاف است که می تواند باعث آسیب هایی به استفاده کنندگان شود. بالش های نازک و صاف می تواند باعث آسیب های جدی به ستون فقرات شما شود. خیلی از افراد به دلیل عادت و استفاده زیاد از این بالش های نامناسب باعث آسیب های جدی به بدن آن ها شده است. 

بهترین بالش مموری فوم

 

بهترین برند بالش مموری فوم کدام است؟ آیا بالش های مموری فوم بهترین هستند؟ بالش های مموری فوم دارای خصوصیات مثبت و منفی می باشند که هر یک از آن ها می تواند به عنوان فاکتورهایی برای خرید شما باشد. شما باید بیش از هر موقع دیگری به خواب خود اهمیت دهید. با وجود شلوغی های شهر و ساعت ها در این فضا ها به سر بردن بهترین راه برای اینکه بتوانید به یک حالت نرمال بازگردید، استراحت مناسب است. 
زمانی می توانید شرایط استراحت را فراهم نمایید که لوازم مناسب برای آن وضعیت تهیه کنید. در کنار تهیه یک اتاق مناسب باید شرایط تخت مربوط به استراحت نیز به خوبی فراهم کنید. استفاده از بهترین مدل بالش ها می تواند به خوبی به شما کمک کند. در این حالت می توانید در وضعیت مناسبی قرار گیرید. خیلی از پزشکان نیز به این موضوع اهمیت داده و از بیماران خود می خواهند تا این ویژگی بخش از زندگی را جدی بگیرند. شما می توانید در این صورت شرایط مطلوبی برای خود و همچنین در روابط با دیگران نیز فراهم نمایید. 
 
بهترین بالش مموری فوم دارای ویژگی مخصوص به خود می باشد که می تواند خوابی بسیار راحت را برای شما فراهم کند.پر شدن گودی مناطبق مختلف بدن و همچنین شکل گیری به فرم بدن از نشانه های مهم آن است. در بخش دیگر باعث می شود تا فشارها در بخش های مختلف بدن بسیار کاهش دهد. در این صورت می توانید فرم بدن را در حالت مناسب قرار دهید، جایی که کمترین فشار به ستون فقرات وارد شود. همچنین باعث می شود تا شرایط آلرژی و بیماری های تنفسی مربوط به خواب را نیز کاهش دهد. با توجه به این موارد می توانید یکی از بهترین بالش های مموری فوم را برای خود تهیه نمایید. 

بررسی انواع بالش مموری فوم

 

بالش های مموری فوم دارای انواع مختلفی می باشند که با هم به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

بالش سنتی

 

بالش فوم مموری از نوع سنتی را مدلی ساده از این نوع بالش ها می دانند. در این بالش ها از مموری فوم استفاده می شود. شما در این حالت می توانید گردش هوا مناسبی داشته باشید. به صورت مناسب هوای مربوط به آن را خنک نگه دارید.

بالش کانتور

بالش کانتور که به شکل شیاردار نیز هستند، که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و دارای محبوبیت بسیار زیادی است.اگر می خواهید در حالت خواب، گردن و سر شما را در حالت مناسب قرار دهید این گزینه بسیار مناسبی است. در قسمت مرکزی آن مقداری فرورفتگی وجود دارد که می تواند باعث گردن خود مناسبی شود. 

بالش دورگردنی

 

کسانی که دچار درد در گردن و کمر می باشند، یک بالش دورگردن بسیار مناسب است. البته این بالش ها برای زمانی که در مسافرت به سر می برید و ممکن است دچار گردن درد شوید این موضوع رفع با این وسیله رفع می شود. از دیگر خصوصیات آن کوچک و کم حجم بودن می باشد، به همین راحتی می توانید با خود در نقاط مختلف حمل نمایید. 

بالش وی شکل

 

اگر شما عادت دارید که به پهلو خود بخوابید، این نوع بالش ها می تواند بسیار به شما کمک کند. افراد برای اینکه بتوانند در حالت مناسب استفاده کنند از دو بالش استفاده می کنند، اما با استفاده از این بالش ها فقط با یک بالش این موضوع حل می شود. در این حالت گردن شما به حالت مناسبی نگهداری می شود و خواب خوبی خواهید داشت. 

بالش تخم مرغی

 

بالش شانه تخم مرغی همانطور که اسم آن پیداست دارای شکل و فرمی به این حالت بوده و همچنین گرمای مناسبی را در خود نگهداری می کند. شما در این حالت گردش هوای مناسبی خواهید داشت و همچنین دارای قالب مناسبی برای قرارگیری بدن خود دارید. 

بالش پروانه ای 

 

بالش پروانه ای یا مدرن، بالشی است که دارای فرم مناسب بوده و می تواند گردن را در حالت مناسب قرار دهد. در نهایت شما را از گردن دردهای احتمالی به دور نگه دارد. 

بالش گوه شکل

 

این مدل از بالش های مموری فوم به شکل گوه بوده و سر شما در این صورت می تواند کمی بالاتر از قسمت های دیگر قرار گیرد. بالش گوه مموری فوم برای افراد دارای رفلاکس معده، خروپف، دردپا و... گزینه مناسبی است. 

بالش مموری فوم طبی

 

حالت های طبی در مواردی استفاده می شود که بتواند به درمان شما و همچنین بهبود وضعیت شما کمک نماید. یکی از مدل های مربوط به بالش های طبی، بالش مموری فوم می باشد. خیلی از پزشکان برای این بتوانند روند درمانی افراد را به صورت مناسب پیش ببرند به استفاده از این مدل بالش توصیه می کنند. الزام به استفاده از این مدل بالش باعث می شود تا به روند درمان آن ها در شرایط مختلف کمک نماید. افرادی که دچار دردهایی در گردن و ستون فقرات هستند پس از این که به پزشک متخصص مراجعه می کنند، سعی دارند تا با بهبود و اصلاح شرایط زندگی، وضع را مناسب کنند. یکی از این موضوعات مربوط به نحوه خوابیدن است. استفاده از تشک و بالش مناسب می تواند باعث اصلاح وضعیت خواب شما شود. سر و گردن شما و به طور کلی بدن شما دارای فرم مناسبی می شوند و می تواند به اصلاح فرم بدن شما در هنگام خواب کمک کند. با کمی جستجو در فروشگاه های لوازم خواب به این مدل از بالش ها برخورد می کنیم. امروزه تعداد زیادی از افراد به دلیل خصوصیات مثبت آن ها به این مدل از بالش ها علاقه مند می باشند. بالش مموری فوم دارای قابلیتی است که می تواند به فرم بدن شما درآمده و همچنین حالت مناسبی در برابر فشار بدن شما داشته باشد. بالش مموری فوم طبی دارای وزن و ضخامت مختلفی بوده و همچنین به صورت یکنواهت در سطح بالش قرار می گیرد. دارای نرمی و لطافت مناسبی بوده و با تغییر حالت خواب، آن نیز به خود فرم مناسب می گیرد. 

همانطور که در بالا نیز بیان شد می تواند بالش مموری فوم را یک گزینه مناسب برای خیلی از افراد دانست. همانطور که هیچ ابزاری برای تمامی افراد کاربردی و مناسب نمی باشد این بالش نیز مستثنی نبوده. اما به طور کلی دارای خصوصیات مثبت بسیار زیادی می باشد که می تواند بسیاری از افراد را قانع به خرید آن کند.تراز قرارگیری بدن و ستون فقرات افراد در این حالت بسیار مناسب بوده و با استفاده از این بالش می توانید حالت خواب مناسب داشته باشید. از دیگر مزایای آن می توان به کاهش نقاط فشار اشاره نمود.بالش ها دارای حالتی هستند که مطابق با شکل بدن فرد بوده و می تواند به آن فرم خود را انطباق دهد. مناسب بودن برای افراد دارای آلرژی نیز دیگر ویژگی مثبت آن است. این نوع بالش ها به صورت کلی دارای خصوصیات ضد آلرژی بوده و باعث جلوگیری از خیلی آسیب ها می شود.نکته دیگر مربوط به آن دوام آن می باشد. شما می توانید شکل پایداری از آن انتظار داشته باشید. همچنین میزان دانسیته آن بالا بوده و می تواند فشارهای زیادی را تحمل کند. نگهداری و تمیز کردن ان نیز دارای پیچیدگی خاصی نبوده و می تواند تحت شرایط عادی به خوبی از آن نگهداری کنیم. اگر شما نیز به سلامتی خود توجه می کنید نیاز دارید تا به شرایط خواب بیشتر رسیدگی کنید. حالت خواب مناسب می تواند باعث ساختن یک روز ایده آل شود. 

 

 

مطالب پیشنهادی : 

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک زست

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای