EasyDNNNews

نکاتی درباره نگهداری از انواع تشک

نکاتی درباره نگهداری از انواع تشک

تشک خوشخواب

تقریبا همه انسان‌ها یک سوم زندگی خود را در خواب می‌گذرانند. نیاز بدن به خواب مانند نیاز بدن به غذا می‌ماند که باید در وقت مناسب با بهترین حالت ممکن برآورده شود. یک خواب با کیفیت تنها نتیجه ملزومات خواب مناسبی است که افراد استفاده می‌نمایند. یکی از این ملزومات تشک است که امروزه با نمونه‌های کارگاهی آن به عنوان تشک خوشخواب در بازار ایران شناخته می‌شود. تشک خوشخواب را شاید بتوان به عنوان مهمترین لوازم زندگی مدرن امروزی دانست که رسیدگی به آن برای داشتن یک خواب خوب الزامی می‌باشد.

مشاهده بیشتر : تشک زست

نگهداری از تشک خوشخواب

زمانی که افراد تشک خوشخواب جدید خریداری می‌نمایند تا مدتها از مشکلات بد خوابی ناشی از بد بودن تشک در امان خواهند بود. حفظ و نگهداری از این حالت ایده آل تشک برای خواب بسیار مهم است. اگر شما بتوانید از تشک خوشخواب خود به خوبی مراقبت نمایید به راحتی خواهید توانست عمر مفید آن را بسته به کیفیت تشک خوشخواب برای 5 تا 10 سال تضمین نمایید.

نکات مهم در نگهداری تشک

چگونگی ماندگاری تشک رابطه مستقیمی با نوع نگهداری شما دارد. در اینجا به چند نکته مهم برای رسیدگی به تشک برای حفظ کیفیت و افزایش طول عمر تشک اشاره خواهیم نمود. با رعایت این نکات علاوه بر جلوگیری از فرسایش تشک، خواب مفید و سازنده ای را برای خود تضمین خواهید نمود.

جابه جایی تشک

تشک خوشخواب را بهتر است هر چند وقت یکبار سرو ته و پشت و رو نمایید تا مانع از ایجاد فشار بر روی یک نقطه خاص شوید. با این عمل جلوی فرسایش زودهنگام تشک و فرورفتگی نقاطی که وزن بیشتری را تحمل می‌کنند خواهید گرفت. فاصله زمانی بین جابه جا کردن تشک بین 3 تا 6 ماه باید باشد تا نتیجه مطلوب را به دست آورید.

جلوگیری از تا شدگی

گاهی افراد در حین جابه جایی تشک‌های دو نفره آن را تا  می‌کنند که این عمل باعث آسیب جدی به بافت تشک و ساختار سلولی آن می‌گردد.

ایجاد گردش هوا

تشک خوشخواب را هرگز بدون پارچه محافظ بر روی تخت‌هایی که زیر آن جریان هوا در گردش نیست قرار ندهید. استفاده از تخت‌هایی که فاصله مناسبی از زمین دارند و گردش جریان هوا در آنها به آسانی صورت می‌گیرد باعث افزایش عمر تشک خواهد بود.

روکش کردن تشک

تشک خوشخواب را هیچ وقت بدون روکش استفاده ننمایید. تشک‌ها رنگ روشنی دارند و استفاده از آنها بدون روکش باعث ایجاد لکه بر روی آنها می‌شود. علاوه بر آن روکش پارچه ای مانع از فرسایش پارچه رویی تشک خواهد بود.

جارو برقی کشیدن تشک

استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن تشک بسیار مهم می‌باشد. کسانی که شوره سر یا آلرژی  دارند باید از جاروبرقی بیشتر استفاده نمایند. غبار روبی از روی تشک علاوه بر جلوگیری از کثیف شدن باعث غبار روبی بین فنرها شده و به حفظ حالت کشسانی آنها کمک می‌نماید. 

محافظ تشک

استفاده از محافظ تشک قابل شستشو و ضد آب یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از فرسایش تشک می‌باشد. این محافظ تشک علاوه بر روکش تشک می‌باشد که مانع ورود گرد و غبار به بافت‌های تشک می‌گردد و علاوه بر آن از کثیف و لکه شدن تشک جلوگیری می‌کند.

هواخوری تشک

اگر برای مدت طولانی قرار است در خانه نباشید بهتر است روکش‌ها و ملافه‌های تشک را بردارید و اجازه دهید تشک هوا بخورد. این کار باعث می‌شود که تشک تنفس کند و بوی ماندگی و نا به خود نگیرد.

عدم بازی با تشک

برخی از کودکان از تشک‌های فنری به عنوان تشک بازی استفاده می‌کنند و روی آن بالا و پایین می‌پرند که باعث ایجاد آسیب جدی در تشک‌های فنری و تشک‌ طبی فنری می‌گردد.

شستشو تشک با شامپو فرش

تا جایی که می‌توانید از شستن تشک خودداری به عمل آورید اما اگر الزامی در این کار بود به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی و ضدعفونی کننده استفاده ننمایید. برای شستن تشک باید از شامپو فرش استفاده نمایید.

آفتاب دادن تشک خوشخواب

در روزهای آفتابی سعی کنید تشک را در معرض نور خورشید قرار دهید. این عمل باعث از بین رفتن میکروب‌های نشسته بر روی تشک می‌گردد.

عدم استفاده از خوشبو کننده

برای از بین بردن بوی تشک هرگز از خوشبو کننده استفاده ننماید. سعی کنید با قرار دادن تشک در آفتاب مشکل بو را حل کنید تا به بافت تشک آسیبی وارد نگردد.

عدم مجاورت تشک با رطوبت

از قرار دادن تشک در مکان‌های مرطوب خودداری نمایید. تشک خوشخواب به دلیل موادی که در آن به کار رفته است به سرعت رطوبت را به خود می‌کشد و این رطوبت علاوه بر فرسایش تشک باعث بو گرفتن آن می‌شود.

مجموعه ایران مترس به عنوان یکی از تولید کنندگان انواع تشک خوشخواب مناسب منزل‌ها، هتل‌ها و بیمارستان‌های می‌باشد که مدتهاست خدمات گسترده ای را در زمینه کالای خواب به ایرانیان عزیز ارائه می‌نماید. این مجموعه همواره آماده ارائه هر گونه آگاهی و مشاوره در زمینه خرید تشک خوشخواب، فروش تشک خوشخواب و نگهداری از آن می‌باشد.



اکنون می توانید خرید آنلاین انجام دهید

مطالب پیشنهادی : 

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای


برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید