EasyDNNNews

تشک چیست

تشک چیست

تشک

خواب یکی از مهمترین نیازهای انسان در طول روز است که اگر به شیوه‌ای صحیح برآورده نشود آسیب‌های جبران ناپذیری به جسم و روح انسان وارد می‌کند. یکی از مهمترین وسایلی که منجر به ایجاد یک خواب راحت در افراد می‌شود تشک است. تشک در واقع یک لایه نرم و بافت دار از جنس پنبه، پشم، اسفنج و ... است که مانع از قرار گیری بدن انسان بر روی زمین سرد و سخت می‌شود. تشک ممکن است از چند لایه تشکیل شده بود تعداد و ضخامت این لایه‌ها و متریال‌های به کار رفته در آنها باعث ایجاد تفاوت در میان انواع تشک می‌شود.
تشک در گذشته از پنبه، پر، نی، پشم یا پشم شیشه ساخته می‌شد. تشک‌ها توسط افراد حرفه ای با نام لحاف دوز به شیوه‌ای سنتی با دست دوخته می‌شد. ابعاد تشک سنتی به خواسته مشتریان بستگی داشت. هر کس بنا بر سلیقه اش ضخامت و ابعاد تشک مورد نظرش را انتخاب می‌کرد و لحاف دوز با دوختن یک کاور در ابعاد مورد نظر، با توجه به نیاز 
مشتری داخل آن را با الیافی از جنس پنبه، پشم یا پشم شیشه پر می‌کند. پشم شیشه به نسبت سایر مواد سبک‌تر بوده اما به دلیل صنعتی بودن امکان ایجاد حساسیت در افرا د را بالا می‌برد. نوع پنبه ای اینگونه تشک‌ها مناسب تر است به خصوص اگر پنبه به مرور زمان کوبیده شده باشد و حالت سفتی به خود گرفته باشد. از این تشک‌ها حتی می‌توان بر روی تخت نیز استفاده کرد.
امروزه در هر خانه‌ی ایرانی چند تشک سنتی وجود دارد که به عنوان تشک مهمان از آنها استفاده می‌شود. اینگونه تشک‌ها به دلیل جای کمی که می‌گیرند و راحتی در جمع و پهن شدن آنها برای اینکار بسیار مناسب است.

مشاهده بیشتر : تشک زست

تشک خوشخواب

با تحول الگوی زندگی افراد به خصوص در کلان شهرها استفاده از تخت‌خواب برای داشتن یک خواب راحت و حفظ سلامت بدن رایج گردیده است. پژوهشگران می‌گویند در هنگام خواب نیاز است که بدن انسان حداقل 30 سانتی متر بالاتر از سطح زمین قرار داشته باشد تا در هنگام برخاستن آسیبی به مفصل‌های زانو وارد نشود.
رواج تخت‌خواب‌ها، ایرانیان را مانند سایر کشورها به استفاده از تشک‌های کارخانه‌ای که با نام تشک خوشخواب شناخته می‌شوند سوق داده است. این تشک‌ها از چندین لایه تشکیل شده اند و دارای ضخامتی بیش از 20 سانتی متر هستند. تشک‌های خوشخواب در چند نوع ساخته می‌شوند که با توجه به مواد به کار رفته در آنها طبقه بندی می‌شوند. تشک ساده و تشک فنردار شناخته شده تر از بقیه هستند. 
تشک ساده فاقد فنر است و تنها از ابر و اسفنج با لایه‌هایی از پنبه یا پشم تهیه شده است و تشک‌های فنر دار، از فنر برای ایجاد حالت کشسانی در تشک استفاده می‌کنند. این فنر‌ها ممکن است متصل یا منفصل باشند. تشک‌های فنر منفصل برای هر قسمت فنرهایی دارد به همین علت تغییر در یک قسمت تشک در سایر قسمت‌ها تفاوتی ایجاد نمی‌کند اما تشک‌های فنر متصل به دلیل یکپارچگی فنرها، تغییر در هر قسمت تشک باعث ایجاد تغییر در سایر قسمت‌های تشک می‌شود. 
انواع دیگر تشک‌ها مانند تشک‌های بادی، تشک برقی، تشک آبی، مموری فوم و ... هستند که مواد سازنده لایه‌های درونی متفاوت است. 
تشک‌های بادی به وسیله پمپ باد، پر از هوا می‌شوند و تشکیل یک بستر نرم و محکم را می‌دهد. هرچه میزان هوای درونی تشک بیشتر شود تشک سفت تر می‌شود. این تشک‌ها بسیار سبک هستند و مناسب مسافرت می‌باشند.
تشک‌های برقی، تشک‌هایی هستند که با کارگزاری یک سری المنت در درون آنها ایجاد گرما می‌کنند. دمای این تشک‌ها را می‌توان تنظیم کرد. 
تشک‌های آبی با آب پر می‌شوند و با کنترل دمای آب درون آن می‌توان از این تشک‌ها به عنوان تشک‌های فصلی استفاده کرد. 
تشک‌های مموری فوم جدیدترین نوع تشک هستند که از متریال فوم ویسکو الاستیک ساخته می‌شود که قابلیت شکل پذیری بالایی داردو به راحتی فرم و شکل بدن انسان را به خود می‌گیرند و یک خواب راحت را به وجود می‌آورد.

استفاده از تشک خوشخواب

در بسیاری از خانه‌ها هنوز افرادی هستند که ترجیح می‌دهند به جای تخت روی زمین بخوابند. این افراد با وجود داشتن فضای کافی برای استفاده از تخت و تشک‌های خوشخواب به عادات سنتی خود پایبندند. توصیه ما به این  افراد ایجاد تغییرات اساسی در الگوی خوابیدنشان است زیرا تحقیقات ثابت کرده است با استفاده از تشک‌های طبی، فنری یا طبی فنری انسان دارای خواب بسیار راحتی خواهد بود و گذشته از آن سلامت بدن خود را نیز تضمین می‌نمایند.

ایران مترس سازنده انواع تشک خوشخواب

ایران مترس به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان کالای خواب در ایران در ساخت و توزیع  تشک‌ در سراسر ایران شناخته شده است. این مجموعه با تولید انواع تشک مخصوص بیمارستان‌ها، هتل‌ها علاوه بر تشک‌های معمول قدم بزرگی در شناخت نیاز مشتریان برداشته است. این شرکت با در اختیار داشتن مشاوران متعهد همواره آماده خدمات رسانی و ارائه مشاوره به ایرانیان عزیز است.


اکنون می توانید خرید آنلاین انجام دهید

سایر محصولات : 

تشک طبی

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای


برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید