EasyDNNNews

مشاوره تشک (تشک طبی بهتره یا تشک فنری؟)

مشاوره تشک (تشک طبی بهتره یا تشک فنری؟)

تشک طبی یا تشک فنری؟

یکی از سوالاتی که در زمینه تشک خوشخواب برای خریداران مطرح می‌گردد این است که چه نوع تشکی ارزش خریداری دارد. امروزه در بازار دو نوع تشک فنری و تشک طبی بیشترین مخاطب را دارد که هریک فواید و عوارض خاص خود را دارند. مجموعه ایران مترس قصد دارد در این مقاله با برشمردن معایب و مزایای هر یک از این تشک‌ها به سوال مهم اکثر مشتریان که می‌پرسند تشک طبی بهتره یا فنری پاسخ گوید.

 تشک طبی

تشک طبی یکی از محبوب ترین تشک‌ها در نزد خریداران است که به گفته متخصصات ارتوپدی مناسب فیزیک بدن انسان می‌باشد. اینگونه تشک‌ها از اسفنج‌های فشرده ساخته شده اند و نسبت به سایر تشک‌ها از سطح سفت تری برخودار هستند. این سفتی و انعطاف پذیری کم تشک مناسب برای بیمارای است که دچار مشکلات آناتومی بدن مانند دیسک کمر، گودی کمر، دردهای گردن، گرفتگی عضلات و ... هستند. تشک‌های طبی به گونه ای طراحی شده اند که از فشار وارده به بدن جلوگیری می‌نمایند و این کاهش فشار باعث کاهش دردهای عضلانی و دردهای ناحیه ای ستون فقرات می‌گردد.

مشاهده بیشتر : تشک زست

توجه داشته باشید که برخی از تشک‌های طبی بسیار سفت هستند و باعث خشکی بدن می‌گردند. تشک طبی باید دارای انعطاف پذیری باشد تا بتواند گزینه ای مناسب برای خرید باشد.

تشک فنری

تشک فنری از قدیمی‌ترین تشک‌های مورد استفاده بوده است که با به کارگیری فنر در بافت میانی تشک باعث ایجاد حالت کشسانی و انعطاف پذیری در تشک می‌گردند. اینگونه تشک‌ها برای افراد کم وزن و نوجوان بسیار مناسب می‌باشد و مهمترین مزیت آن پخش کردن وزن فرد در سراسر تشک می‌باشد. این تشک‌های دارای دو نوع فنر متصل و تشک‌های فنر منفصل یا فنر پاکنی هستند که تشک‌های فنر متصل برای تخت‌های یک نفره مناسب است اما تشک‌های فنر منفصل برای تخت‌های دو نفره.

تشک‌های فنری نسبت به سایر تشک‌ها، قیمت پایین تری دارند. این تشک‌ها در بین کودکان بسیار محبوب هستند.

مقایسه تشک طبی و تشک فنری

با توجه به آنچه که گفته شد مشخص گردید تشک‌های طبی تنها مناسب برای افراد خاصی است که مشکلاتی در ستون فقرات خود دارند. استفاده از این تشک‌های سفت برای افرادی که مشکلی در ستون فقرات خود ندارند مناسب نیست. همچنین استفاده از تشک‌های فنری به دلیل انعطاف پذیری بیش از اندازه آن نیز برای بسیاری از افراد خوشایند نمی‌باشد در نتیجه لازم است از تشک‌هایی استفاده شود که ترکیبی از خصوصیات هر دوی این تشک‌ها باشد. سازندگان تشک در برندهای مختلف با توجه به نیاز افراد اقدام به ساخت تشک طبی فنری نمودند که برگزفته از خصوصیات مثبت هر دو تشک می‌باشد.

تشک طبی فنری

تشک‌های طبی فنری تشک‌هایی هستند با استفاده از فنرهایی با فشردگی بالا در میان اسفنج فشرده تهیه شده اند. اینگونه تشک‌ها علاوه بر سفتی مقبولی که دارند، دارای انعطاف پذیری متناسبی هستند که می‌تواند رضایت شما را به همراه داشته باشد. تشک طبی فنری برای جلوگیری از دردهای عضلانی و مشکلات ستون فقرات و همچنین رفع آنها بهترین گزینه هستند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ایران مترس تماس بگیرید تا راهنمایی‌های بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.


اکنون می توانید خرید آنلاین انجام دهید

مطالب پیشنهادی : 

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای


برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید