EasyDNNNews

اندازه های استاندارد لحاف و تشک نوزاد

یکی از چالش هایی که ممکن است بسیاری از والدین هنگام تولد نوزادشان با آن مواجه شوند، یافتن اندازه دقیق تشک برای نوزادان است. بسیار مهم است که نوزاد تازه متولد شده به دلیل حساسیت و نرمی بیش از حد بدنش روی تشکی نرم با فضای کافی برای راحتی بیشتر قرار گیرد. از طرفی باید در نظر داشت که اگر سایز تشک نوزاد بیش از حد بزرگ باشد، نمی توان آن را جابه جا کرد و حتی روی تخت و گهواره قرار داد. تشک یکی از لوازم ضروری برای آرامش هر فردی است. این محصول انواع مختلفی دارد که یکی از آنها تشک بچه گانه است. امروزه تولید کنندگان تشک بچه گانه تشک های مخصوص بچه گانه را در سایزهای مختلف به تمام نقاط دنیا تولید و عرضه می کنند. با این حال طی سالیان متمادی این نوع تشک دستخوش تغییرات مختلفی از جمله تغییر ابعاد آن شده است. این مشکل عمدتاً به دلیل ایجاد اکتشافات جدید در زمینه سلامت و آسایش نوزادان به وجود می آید. دلیل دیگر تفاوت اندازه و ساختار بدن در نوزادان است. به طور کلی باید توجه داشت که به دلیل حساسیت ویژه نوزادان نسبت به بزرگسالان، هنجارهای تقریبا مشخص و ثابتی برای راحتی و سلامت خواب برای این دسته از افراد ایجاد شده است.

اندازه تشک کودکان، تفاوت از کوچکترین تا بزرگتر

همانطور که گفته شد برای ساخت تشک بچه گانه سایزهای مختلفی وجود دارد و با وجود استانداردهای جهانی در برخی موارد همچنان شاهد تفاوت هایی هستیم. به عنوان مثال، برخی از تولید کنندگان کوچکترین اندازه تشک را از 120 در 68 سانتی متر دارند، در حالی که برخی دیگر از 53 در 112 سانتی متر. تفاوت بزرگی را می توان به دلیل این واقعیت مشاهده کرد که هر سازنده تشک فضای بیشتری را نسبت به اندازه های استاندارد در نظر می گیرد. لازم به ذکر است که این کار به منظور افزایش راحتی و آرامش نوزاد و همچنین تکان دادن و برگرداندن احتمالی آن در هنگام خواب انجام می شود. بسیاری از تولیدکنندگان بر این باورند که برای راحتی و آسایش بهتر است همیشه فضایی بزرگتر از اندازه فیزیکی کودک در نظر گرفته شود. حتی برخی فکر می کنند که باید فضای اضافی بین تشک و چارچوب تخت یا تخت وجود داشته باشد. مثلاً می گویند بین تشک و چارچوب تخت حداقل دو انگشت فاصله باشد. این کار علاوه بر فضای باز تر به ما این امکان را می دهد که نگران جا نشدن تشک در گهواره یا تخت خواب نباشیم. به همین دلیل قبل از خرید تشک بهتر است ابعاد تخت یا تخت را بررسی کنید و حتی قبل از خرید آن دقت کنید.

زمان تغییر سایز تشک کودکان

لازم به ذکر است که زمان دقیق و مشخصی برای استفاده از این نوع تشک از لحظه تولد تا سالهای بعد وجود ندارد. اما با توجه به رشد سریع کودک در این سال ها، این میزان در حدود 18 ماه تا سه سال تخمین زده می شود و معمولا مصرف بیشتر می تواند باعث تحریک کودک شود.اما در برخی موارد ممکن است مجبور شویم قبل از این بازه زمانی تخت یا تخت نوزاد را تعویض کنیم که این به خاطر موارد خاصی مانند توانایی کودک در بالا رفتن از تخت یا کناره های تخت است.

تاثیر محیطی

چه بخواهید چه نخواهید، وقتی فرزندتان به دنیا می آید، باید جایی برای او آماده کنید. این فضا می تواند اتاقی خاص برای او یا بخشی از اتاق شما یا هر جای دیگری باشد. بنابراین حتی قبل از تولد نوزاد باید به این موضوع مهم توجه ویژه داشت.

تشک و ملحفه نوزاد

سایز استاندارد تخت خواب ها 130*70 و 135*70 سانتی متر است اما مدل های دیگری از تختخواب وجود دارد که اندازه تشکی که باید داخل تخت جا بیفتد 80*180 است و دلیل این امر این است که برخی از تخت ها دارای کمد در پایین هستند که معمولاً مانند رشد کودک است، تشک را روی تخت قرار می دهند تا اندازه تخت بزرگتر شود و برای کودکی که به آن کودک نوپا می گویند، قابل استفاده باشد. با توجه به سایز تخت نوزاد، اگر فقط از تخت کودک استفاده می کنید، باید یک تخت نوزاد 100*150 بخرید. سایز استاندارد تشک 130*70 و 135*70 می باشد و در مواردی که از تخت رو به رشد استفاده میکنید سایز 80*180 می باشد ولی در هر دو صورت باید از تخت 100*150 استفاده شود.

ویژگی های ابعاد تشک بچه گانه برای خواب راحت

خواب راحت، بدن سالم و ذهنی آرام همه از مزایای خوابیدن روی یک تشک استاندارد و راحت هستند، پس چه بهتر که این راحتی را با فرزندان دلبندتان به اشتراک بگذارید. رویاهای شبانه و شگفت انگیز کودکان دلبندتان را روی تشک هایی با سایز و اندازه مناسب تشک کودک پرورش دهید. اندازه تشک های بچه گانه برای کودکان در سنین مختلف تفاوت هایی دارد و لازم است همه والدین محترم به استانداردهای آنها توجه کنند. تشکی که برای فرزندان دلبندتان انتخاب می کنید باید دارای تعدادی ویژگی و استاندارد باشد تا اطمینان حاصل شود که آنها راحت می خوابند. تشک های بچه گانه ویژگی های خاص خود را دارند و در مقایسه با تشک های بزرگسالان ویژگی ها و استانداردهای خاص خود را دارند. زمانی که به کیفیت خواب کودکان عزیز خود توجه می کنید، راحتی و سایز تشک کودکان را با توجه به شرایط جسمانی کودک خود در نظر بگیرید، خوابی سالم و دلپذیر را به آنها هدیه می دهید. خواب راحت فرزندان شما در کنار آسایش و آرامشی که برای آنها به ارمغان می آورد، آرامش و خیالی آرام را نیز برای شما به ارمغان می آورد. به عبارت دیگر نگرانی شما را کاهش می دهد. تشک خواب نوزاد شیرین شما استانداردها و ویژگی های خاصی دارد که به عنوان مهمترین آنها به شما ارائه میکنیم گرمی و نرمی است .

انتخاب نرم ترین تشک متناسب با آناتومی بدن فرزندتان

تشکی که برای فرزند دلبندتان انتخاب می کنید نباید سفت، آزاردهنده و دردسرساز باشد، بلکه نباید خیلی نرم باشد که باعث می شود فیزیک او به مرور زمان دچار مشکل شود و تغییر کند. بنابراین مناسب ترین تشک برای کودک تشکی است که متناسب با فرم بدن او باشد. پوست کودکان بسیار ظریف و آسیب پذیر است. جنس و الیاف تشکی که برای کودکان خود می خرید باید نرم و لطیف باشد در غیر این صورت باعث تحریک و حساسیت پوستی می شود. توجه به نرمی و لطافت تشک نوزاد به اندازه کیفیت و سایز تشک نوزاد اهمیت دارد و عدم توجه به آن حتی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سلامت فرزندان شما وارد کند. پیشنهاد ما این است که ترجیحاً رنگ تشک کودک خود را از رنگ های ملایم انتخاب کنید.

مطالب پیشنهادی : 

تشک طبی

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال


برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید