EasyDNNNews

برای کودک تشک طبی بهتر است یا طبی فنری

دستیابی به حس آرامش و راحتی بدن در هر سنی با خواب کافی و با کیفیت به دست می آید. البته همه گروه های سنی نیاز حاد و غیر قابل جایگزینی به استراحت دارند. در این بین والدین می توانند برای کودک تشک طبی فنری ترتیب دهند وبا رشد کودک، تشک کودک را در فواصل زمانی کوتاه عوض کنند.

کودکان و نوزادان وزن ندارند...

یکی از تفاوت های قابل توجه و مهم بین نوزادان و کودکان و بزرگسالان وزن کم آنهاست. هر چه فشار و وزن خواب آور روی سطح تخت کمتر باشد، تخت مستحکم تر خواهد بود. هنگام خرید نیازی به خرید روتختی و تشک بسیار بادوام ندارید. محصولی با استحکام معمولی و کافی می تواند بستر مناسبی برای این گروه سنی جوان باشد.نمونه های بسیار قوی قیمت خرید بالاتری خواهند داشت. بنابراین با هزینه ای ناچیز و قابل قبول می توانید تشک طبی فنری را برای کودک خود خریداری کنید. تشک های طبی فنری دارای رنج قیمتی مناسب و عمر مفیدی هستند. این یکی از دلایلی است که تشک فنری طبی برای نوزادان و کودکان مناسب است.

نیاز کودک به تشک نسبتا نرم

همانطور که قبلاً گفتیم وزن بدن کودک کم است. برای چنین وزن کم، تشک های طبی فنری گزینه مناسبی هستند. سطح زیرلایه نباید خیلی نرم یا خیلی سخت باشد. اگر تشک خیلی نرم باشد، ممکن است نوزاد در آن غرق شود و خفه شود. اما اگر خیلی سخت باشد، کودک نمی تواند بخوابد.زیرا در این شرایط سطح بدن او نمی تواند با سطح سازگار شود. در این صورت درد جسمی و کم خوابی یکی از نتایج این سختی است. اما تشک طبی فنری دارای سفتی متعادل و متوسطی است. این دومین دلیل مناسب بودن تشک طبی فنری برای کودک است.

خواب بدون درد با تشک طبی فنری برای کودکان

کودکان و نوزادان نسبت به گروه های سنی بالاتر زمان بیشتری را صرف خواب و استراحت می کنند. تا آنجا که می دانیم، نوزادان بیشتر روز و شب را در خواب می گذرانند. آنها قطعا برای مدت طولانی در یک موقعیت فیزیکی ثابت می مانند. اگر تخت خواب مناسبی نداشته باشند دچار بدن درد و بی کیفیتی خواب می شوند. سلامت جسمی، روانی و حتی رشد مناسب آنها به استراحت مناسب بستگی دارد. تشک طبی فنری اثر درمانی دارد و از بروز درد در بدن و اختلال خواب جلوگیری می کند.

تشک فنری برای کودکان

مهم ترین دلیل مناسب بودن تشک فنری طبی برای نوزادان و کودکان چیست؟ یکی از دلایل مهم و اساسی، خواص درمانی این نوع تخت است. فنرهای جدا شده و متصل، سطحی نرم ایجاد کرده و سطح تخت را انعطاف پذیر می کند. اما وجود لایه‌هایی از اسفنج در اطراف ساختار فلزی به کنترل وزن کمک می‌کند. فشار روی بدن کودک اندک است. بدن او با سطح تخت مطابقت دارد. ما باید دریابیم که چرا تشک فنری طبی برای نوزادان و کودکان مناسب است. قیمت مناسب، درجه سختی متوسط، عمر مفید و خواص دارویی دلیل این امر میباشد. کودک برای خوابیدن نیاز به تخت مخصوص ندارد. سبک است و به راحتی روی تشک با روکش ضد حساسیت می خوابد. صرف این همه هزینه و خرید یک محصول بسیار گران قیمت با عمر طولانی معنی ندارد. کودکان و نوزادان با گذشت زمان رشد می کنند. مطمئناً او به یک تشک مناسب با وزن و اندازه جدید خود نیاز دارد. بنابراین شما نیازی به خرید یک پلتفرم گران قیمت ندارید. یک تشک فنری طبی ساده نیز می تواند استراحت کافی و کامل را برای آنها فراهم کند.

 خرید تشک طبی فنری برای کودک

اگر قصد خرید تشک طبی فنری برای نوزاد یا کودک را دارید به چند نکته توجه کنید. درجه سختی این محصولات بسیار متنوع است. کافی است از یک لایه اسفنج با چگالی یا ضخامت متفاوت استفاده کنید. با افزایش درجه سختی، قیمت و هزینه خرید نیز افزایش می یابد. اما شما باید کمترین درجه سختی را برای کودک انتخاب و خریداری کنید. به این دلیل ساده که کودکان و نوزادان کم وزن هستند. هر چه وزن بیشتر باشد، درجه سختی سطح بالاتر است. سعی کنید مارک های معروف برای خواب برای خود و نوزاد خود بخرید. کیفیت ساخت و مواد ضد حساسیت چرم بسیار مهم است. به خصوص که این گروه سنی پوست بسیار حساسی دارند. پارچه های آلرژی زا می توانند خواب راحت را مختل کنند. در هنگام خرید باید تمام این نکات را در نظر گرفت.

تشک طبی چیست؟

در ساده ترین تعریف به تشک اسفنجی بدون فنر و سخت با خاصیت درمانی تشک طبی می گویند. با این حال، طیف انواع این تشک ها بسیار گسترده است و نام های مختلفی را شامل می شود. عدم وجود فنر معمولا اولین چیزی است که در مورد تشک طبی ذکر می شود. (البته گاهی اوقات از انواع ترکیبی تشک ها به عنوان طبی نیز استفاده می شود) ساختار داخلی این محصولات اسفنجی، یکپارچه یا فوم لاستیک است. بسته به کمیت و کیفیت این مواد، میزان سفتی و طول عمر تشک تعیین می شود. انواع Unilith معمولا شکننده هستند و عمر کوتاه تری دارند. و عمدتاً در موارد بیمارستانی و به صورت کوتاه مدت استفاده می شوند. بارزترین ویژگی این نمونه ها وزن سبک و سهولت حمل و نقل آنهاست. انواع تشک های ابری و اسفنجی بسته به نوع جنس، تراکم و ضخامت اسفنج مورد استفاده با یکدیگر متفاوت است. و در موارد و موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. عموم مردم فشرده سازی اسفنج را نشانه کیفیت آن می دانند. با این حال، اصالت مواد مورد استفاده در فرآیند تولید را نمی توان نادیده گرفت. و نمونه هایی با مواد بی کیفیت و فشرده سازی بالا در بازار وجود دارد. که به دلیل طول عمر کوتاهشان مقرون به صرفه نیستند. مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این اسفنج ها شامل پلی ال (POLYOL)، ایزوسیانات (TDI) و آب (H2O) است. که در شرایط خاصی از فشار و دما تولید می شود. افزایش حجم ابرها و اسفنج ها توسط آب انجام می شود. به غیر از آب، دو ماده اولیه دیگر وارد می شود.

 اسفنج های بی کیفیت به دلیل سایش زود هنگام دوام زیادی ندارند. و پس از مدتی در اثر تغییر دما و شستشو تبدیل به پودر شده و در صورت عدم مراقبت وارد دستگاه تنفسی می شوند. که باعث انواع بیماری ها، آلرژی ها و سرفه های شدید در شب و در انسان می شود. در صورت وجود ذرات شیمیایی در این محصولات (با زمان پردازش نسبتا طولانی)، این امر اثرات منفی طولانی مدتی بر محیط زیست خواهد داشت. در طی فرآیند تولید، این ناخالصی ها و مواد مضر با رسیدن به دما (از 20 تا 25 درجه سانتیگراد) از ترکیب خارج می شوند. استفاده از فوم تا حد زیادی کیفیت درمانی تشک های طبی را تعیین می کند. فوم که در واقع نوعی اسفنج است در شرایط خاص و با خصوصیات خاصی تهیه می شود. و چگالی آن میزان سفتی را تعیین می کند. هرچه چگالی فوم بیشتر باشد، سخت تر است. استفاده از چند لایه فوم لاستیک با تراکم متفاوت در برخی از تشک های طبی یکی از راه های دادن خواص درمانی به محصول می باشد. جایی که تشک با داشتن سفتی لازم در قسمت مرکزی، نرمی کافی را نیز در سطح دارد.

برای انتخاب یک تشک از بین انواع موجود، قطعاً به یک مرور کلی نیاز دارید. قیمت تشک و نوع آن یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب هنگام خرید می باشد. انواع تشک های موجود در بازار شامل 3 دسته اصلی طبی، فنری و فنر طبی می باشد. هر یک از انواع ذکر شده خود به زیرمجموعه ها و اشکال مختلف دیگر تقسیم می شود. به عنوان مثال، تشک های فنری در دو گروه بزرگ وجود دارند: فنرهای متصل و فنرهای جداگانه. یا انواع طبی که بیشتر به عنوان اسفنج شناخته می شود. این تشک ها در انواع مختلف و با اسفنج هایی با درجه فشرده سازی و کیفیت متفاوت ساخته می شوند.


مطالب پیشنهادی : 

تشک طبی

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر سولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک زست

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید