EasyDNNNews

تشک خوب چی بخرم؟

تشک خوب چی بخرم؟

امروزه مدرن شدن زندگی‌ها افراد را واداشته است از عادات زندگی سنتی خود دست برداشته و به سمت بهتر کردن شرایط زندگی خود قدم بردارند. استفاده از تخت خواب و تشک خوشخواب برای خواب در ظاهر یک امر مرسوم است اما هنوز هستند کسانی که درگیر عادت‌های قدیمی و سنتی خود مانند استفاده از تشک سنتی و خوابیدن بر روی زمین هستند. استفاده از یک تشک غیر استاندارد می‌تواند مشکلات بسیاری را برای افراد به بار آورد. بدخوابی یا بیدارخوابی یکی از این مشکلات است که به طور معمول در نتیجه آشفتگی ذهنی افراد یا مناسب نبودن بستر خواب آنها ایجاد می‌گردد. با بررسی تشک خود اط سلامتی آن مطمئن شودی و اگر نیاز است آن را تغییر دهید یک لحظه هم غفلت نکنید. اگر به دنبال خرید تشک جدید هستید حتما توجه نمایید که چه نوع تشکی را باید انتخاب کنید. ایران مترس در این مطلب چند نکته مهم را به شما یادآوری می‌نماید که می‌تواند راهنمای خوبی برای اینکه چه تشکی انتخاب نمایید باشد.

 

تشک

خواب یکی از مهمترین نیازهای انسان در طول روز است که اگر به شیوه‌ای صحیح برآورده نشود آسیب‌های جبران ناپذیری به جسم و روح انسان وارد می‌کند. یکی از مهمترین وسایلی که منجر به ایجاد یک خواب راحت در افراد می‌شود تشک است. تشک در واقع یک لایه نرم و بافت دار از جنس پنبه، پشم، اسفنج و ... است که مانع از قرار گیری بدن انسان بر روی زمین سرد و سخت می‌شود. تشک ممکن است از چند لایه تشکیل شده بود تعداد و ضخامت این لایه‌ها و متریال‌های به کار رفته در آنها باعث ایجاد تفاوت در میان انواع تشک می‌شود. تشک در گذشته از پنبه، پر، نی، پشم یا پشم شیشه ساخته می‌شد. تشک‌ها توسط افراد حرفه ای با نام لحاف دوز به شیوه‌ای سنتی با دست دوخته می‌شد. ابعاد تشک سنتی به خواسته مشتریان بستگی داشت. هر کس بنا بر سلیقه اش ضخامت و ابعاد تشک مورد نظرش را انتخاب می‌کرد و لحاف دوز با دوختن یک کاور در ابعاد مورد نظر، با توجه به نیاز  مشتری داخل آن را با الیافی از جنس پنبه، پشم یا پشم شیشه پر می‌کند. پشم شیشه به نسبت سایر مواد سبک‌تر بوده اما به دلیل صنعتی بودن امکان ایجاد حساسیت در افرا د را بالا می‌برد. نوع پنبه ای اینگونه تشک‌ها مناسب تر است به خصوص اگر پنبه به مرور زمان کوبیده شده باشد و حالت سفتی به خود گرفته باشد. از این تشک‌ها حتی می‌توان بر روی تخت نیز استفاده کرد. امروزه در هر خانه‌ی ایرانی چند تشک سنتی وجود دارد که به عنوان تشک مهمان از آنها استفاده می‌شود. اینگونه تشک‌ها به دلیل جای کمی که می‌گیرند و راحتی در جمع و پهن شدن آنها برای اینکار بسیار مناسب است.

 

انسان‌ها تقریبا یک سوم عمر خود را در خواب سپری می‌کنند. محققان خواب را به عنوان مهمترین نیاز بدن انسان در کنار غذا و اکسیژن بر می‌شمارند که عدم رسیدگی به آن می‌تواند آسیب‌های زیان باری را برای سلامتی جسم و روح انسان به بار آورد. داشتن یک خواب شبانه خوب و با کیفیت، می‌تواند ضامن سرزندگی و شادابی افراد در روز بعد باشد. این سرزندگی و شادابی مانند یک جریان غیر مستقیم بر روی تمامی زندگی فرد تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود استرس‌ها و تنش‌های محیطی را به آسانی حل کند و درگیر آنها نگردد.

تشک خوب

قطعا تجربه کرده اید که برخی مواقع در صبح انرژی زیادی دارید که تمامی رفتارها و خلق و خوی شما را در طول روز تحت تاثیر قرار می‌دهد. این انرژی در نتیجه یک خواب خوب و با کیفیت در بدن شما جریان پیدا کرده است. یکی از مهمترین دلایل داشتن یک خواب خوب و راحت استفاده از کالای خواب مناسب است. کالای خوابی مانند تشک خوشخواب می‌تواند مستقیما بر روی زندگی شما تاثیر بگذارد. به ظرطی که در انتخاب آن دقت کافی را به خرج داده باشید.

مزایای تشک خوب

استفاده از تشک مموری فوم و تشک‌های استاندارد و با کیفیت تاثیرات بسیاری در زندگی شما دارد. برای آگاهی از تاثیرات آن می‌توانید یک چارت روزانه برای خود تهیه نمایید و گزینه‌هایی را بنویسید که بتوانید از صفر تا 10 باید به آنها امتیاز دهید. گزینه‌هایی همچون سرحالی اول صبح، اشتها، مثبت اندیشی، لبخند زدن، خندیدن، حرف زدن و ... را انتخاب کنید که بیانگر مود رفتاری شما باشند سپس با امتیاز دادن به آنها در روزهای متفاوت به خصوص روزهایی که شب قبل خواب بد یا خوبی را تجربه کرده اید، متوجه تفاوت حس و حال و عملکردتان در طول روز خواهید شد. به طور کل پژوهش‌ها نشان می‌دهد یک تشک خوب که منجر به خواب خوب شود می‌تواند تاثیر مستقیمی در جنبه‌های مختلف روحی و روانی انسان داشته باشد این جنبه‌ها شامل:

  • سرحالی و نشاط کاهش استرس درمان افسردگی جلوگیری از چاقی افزایش هوشیاری افزایش طول عمر درخشندگی پوست متابولیسم بهتر بدن تقویت حافظه بلندمدت کاهش تنش‌های جسمی کاهش بیماری‌های قلبی جلوگیری از چروک پوست جلوگیری از پیری زودرس
  • عملکرد بهتر سیستم دفاعی بدن

مطلب پیشنهادی: لحاف و محافظ خوش خواب

تشک تقلبی

یکی از معضلاتی که بازار کالاهای خواب کشور با آن مواجه است ورود تشک‌های بی کیفیت و تقلبی به بازار است که خرید آنها نه تنها به رفع مشکلات شما کمک نخواهد کرد بلکه ممکن است باعث ایجاد آسیب‌های جدی در ستون فقرات یا بروز بیماری‌ها واگیردار و حساسیتی در افراد گردد. علاوه بر آن بسیاری از تولیدکنندگان غیر قانونی، تشک‌های قدیمی را خریداری نموده و با تعویض رویه آنها و رسیدگی جزیی به بافت میانی تشک دوباره آن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این نوع تشک‌ها ممکن است ناقل بیماری زیادی باشند در نتیجه در هنگام خرید از استاندارد بودن تشک اطمینان حاصل نمایید.

تشک خوشخواب

با تحول الگوی زندگی افراد به خصوص در کلان شهرها استفاده از تخت‌خواب برای داشتن یک خواب راحت و حفظ سلامت بدن رایج گردیده است. پژوهشگران می‌گویند در هنگام خواب نیاز است که بدن انسان حداقل 30 سانتی متر بالاتر از سطح زمین قرار داشته باشد تا در هنگام برخاستن آسیبی به مفصل‌های زانو وارد نشود. رواج تخت‌خواب‌ها، ایرانیان را مانند سایر کشورها به استفاده از تشک‌های کارخانه‌ای که با نام تشک خوشخواب شناخته می‌شوند سوق داده است. این تشک‌ها از چندین لایه تشکیل شده اند و دارای ضخامتی بیش از 20 سانتی متر هستند. تشک‌های خوشخواب در چند نوع ساخته می‌شوند که با توجه به مواد به کار رفته در آنها طبقه بندی می‌شوند. تشک ساده و تشک فنردار شناخته شده تر از بقیه هستند.  تشک ساده فاقد فنر است و تنها از ابر و اسفنج با لایه‌هایی از پنبه یا پشم تهیه شده است و تشک‌های فنر دار، از فنر برای ایجاد حالت کشسانی در تشک استفاده می‌کنند. این فنر‌ها ممکن است متصل یا منفصل باشند. تشک‌های فنر منفصل برای هر قسمت فنرهایی دارد به همین علت تغییر در یک قسمت تشک در سایر قسمت‌ها تفاوتی ایجاد نمی‌کند اما تشک‌های فنر متصل به دلیل یکپارچگی فنرها، تغییر در هر قسمت تشک باعث ایجاد تغییر در سایر قسمت‌های تشک می‌شود.  انواع دیگر تشک‌ها مانند تشک‌های بادی، تشک برقی، تشک آبی، مموری فوم و ... هستند که مواد سازنده لایه‌های درونی متفاوت است.  تشک‌های بادی به وسیله پمپ باد، پر از هوا می‌شوند و تشکیل یک بستر نرم و محکم را می‌دهد. هرچه میزان هوای درونی تشک بیشتر شود تشک سفت تر می‌شود. این تشک‌ها بسیار سبک هستند و مناسب مسافرت می‌باشند. تشک‌های برقی، تشک‌هایی هستند که با کارگزاری یک سری المنت در درون آنها ایجاد گرما می‌کنند. دمای این تشک‌ها را می‌توان تنظیم کرد.  تشک‌های آبی با آب پر می‌شوند و با کنترل دمای آب درون آن می‌توان از این تشک‌ها به عنوان تشک‌های فصلی استفاده کرد.  تشک‌های مموری فوم جدیدترین نوع تشک هستند که از متریال فوم ویسکو الاستیک ساخته می‌شود که قابلیت شکل پذیری بالایی داردو به راحتی فرم و شکل بدن انسان را به خود می‌گیرند و یک خواب راحت را به وجود می‌آورد.

استفاده از تشک خوشخواب

در بسیاری از خانه‌ها هنوز افرادی هستند که ترجیح می‌دهند به جای تخت روی زمین بخوابند. این افراد با وجود داشتن فضای کافی برای استفاده از تخت و تشک‌های خوشخواب به عادات سنتی خود پایبندند. توصیه ما به این  افراد ایجاد تغییرات اساسی در الگوی خوابیدنشان است زیرا تحقیقات ثابت کرده است با استفاده از تشک طبی، فنری یا طبی فنری انسان دارای خواب بسیار راحتی خواهد بود و گذشته از آن سلامت بدن خود را نیز تضمین می‌نمایند.

نکات مهم در انتخاب تشک

تشک خوشخواب را نمی‌توان به سادگی انتخاب کرد، لازم است اطلاعات جامعی درباره تشک‌ها به دست آورید. چند نکته مهم وجود دارد که در هنگام انتخاب تشک باید به آن توجه نمایید.  اینکه تشک قبلی شما چگونه تشکی بوده است در انتخاب بعدیتان می‌تواند نقش زیادی داشته باشد. اگر از تشک قدیمی راضی هستین دوباره به سراغ همان تشک بروید، اما اگر از آن راضی نیستید حتما به دنبال تشکی باشید که خواسته‌های شما را برآورده نماید. امروزه در بازار تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که در تولید انواع تشک فعالیت دارند، توجه به خدمات پس از فروش، بسته بندی کالا و نحوه ارائه محصولات می‌تواند به شما کمک کند که به برندهای مختلف توجه کنید.  اگر دچار دردهای عضلانی هستید یا دارای کارهای بدنی که انرژی زیادی از شما می‌گیرد لازم است یک تشک عالی انتخاب نمایید که بتواند در هنگام خواب برای شما آرامش جسمی در کنار آرامش روحی به وجود آورد. به سنتان در انتخاب تشک توجه نمایید. افراد بالای 60 سال لازم است از بستر سفت تری استفاده نمایند. پس خرید تشک‌های طبی و طبی فنری را در این دوره در الویت قرار دهید. افراد در سنین متفاوت وزنشان ممکن است کاهش یا افزایش یابد. افرادی که وزنشان بیشتر شده است لازم است دنبال تشکی با چارچوب قوی تر باشند که توانایی تحمل وزن آنها را داشته باشد.  بسیاری از ما برای خرید تشک، بودجه زیادی را نمی‌توانیم اختصاص دهیم در نتیجه گزینه قیمت نیز یکی از مهمترین گزینه‌های انتخاب باید باشد. تشکی را انتخاب کنید که نسبت به هزینه ای که صرف آن کرده اید ارزشش را داشته باشد.

تشک ایران مترس

ایران مترس به عنوان یکی از تولیدکنندگان تشک نمی‌تواند مدعی گردد که در تولید تشک برترین است یا مشخص نماید که کدام برند برترین تشک را تولید می‌کند، حوزه ساخت تشک به گونه ای است که هر برند به طور اختصاصی در ساخت یک نوع تشک از انواع رایج تشک  موفق تر عمل نموده است. ایران مترس به خریداران محصولات این شرکت می‌تواند تضمین دهد که تشک‌های ساخت این شرکت یکی از بهترین‌های بازار کالای خواب ایران است و خریداران آن هرگز پشیمان نخواهند گردید.

 

کیفیت تشک 

خواب یکی از مهمترین نیازهای زندگی انسان است. از آنجایی که هر انسانی بیش از یک سوم زندگی خود را در خواب می‌گذراند، رسیدگی به ملزومات خواب شاید بیشتر از سایر نیازهای بدن انسان در الویت باشد. یک خواب راحت و خوب می‌تواند باعث ایجاد حس زندگی و طراوات در افراد شود. امروزه علم پزشکی ثابت کرده است که استفاده از تشک‌های غیراستاندارد و بی کیفیت می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به ستون فقرات بدن انسان وارد نماید.

کسانی که به دنبال خرید تشک خوشخواب هستند لازم است به دنبا بهترین تشک خوشخواب باشند. این افراد باید توجه نمایند که ارزان بودن تشک خوشخواب نشانه بی کیفیت بودن کالا می‌باشد و این بی کیفیت بودن در نیاز مهمی همچون خواب به صلاح آنها نیست. کسانی که اقدام به خرید تشک‌های ارزان می‌نمایند متاسفانه ضرر زیادی را در درازمدت برای بدن خود به بار خواهند آورد. استفاده از تشک‌های مرغوب و با کیفیت علاوه بر اینکه خواب مفیدی را برای شما به ارمغان می‌آورد از آسیب‌های جسمی و روحی ناشی از بدخواب بودن جلوگیری می‌نماید.

خصوصیات بهترین تشک

یک تشک با کیفیت دارای آیتم های بسیاری است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می نماییم. با انتخاب بهترین تشک خوشخواب به خواب خود و اطرافیانتان عمق و لذت بخشید.

استاندارد بودن تشک

یکی از مهمترین اصل‌ها برای تشک‌های خوشخواب با کیفیت استاندارد بودن آنها می‌باشد. توجه به استاندارد بودن کالا امروزه نه تنها در تشک که در همه کالاهایی که خریداری می‌نماییم جزو امور ضروری است. خرید تشک‌های استاندارد به شما تضمین می‌دهد که این تشک حداقل مولفه‌های لازم برای داشتن یک خواب خوب را خواهد داشت.

تراکم مناسب اسفنج تشک

در تشک‌های طبی و طبی فنری از اسفنج‌های متراکم استفاده می‌شود. هرچه تراکم این اسفنج‌ها بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر خواهد بود. اینگونه تشک‌ها دیر تر دچار آسیب می‌شوند. اگر کیفیت اسفنج تشک خوب نباشد تشک مدتی پس از استفاده دچار پستی و بلندی‌های آزار دهنده ای می‌شود.

توجه داشته باشید که امروزه برخی از تولیدی‌های غیرمجاز با استفاده از یونولیت تشک‌هایی را با نام تشک طبی در اختیار خریداران می‌گذارند. اینگونه تشک‌ها از استانداردهای لازم برای داشتن یک خواب خوب برخودار نیستند و آسیب جدی را به آناتومی بدن وارد می‌کنند.

پارچه و دوخت مناسب تشک

دوخت روکش تشک از مهمترین نشانه‌های کیفیت تشک می‌باشد. هر چه دوخت ریزتر و با نخ بهتری انجام شده باشد به همان میزان احتمال شکافتن و فرسودگی آن کمتر خواهد شد. علاوه بر دوخت استفاده از پارچه‌های با کیفیت در روکش تشک نیز یکی دیگر از نشانه‌های با کیفیت بودن تشک‌ها می‌باشد. پارچه تشک نباید از نوع طرحدار برجسته باشد زیرا پستی و بلندی ایجاد شده در تشک باعث ایجاد ناآرامی در خواب افراد می‌گردد.

مشاهده بیشتر : https://www.iranmattress.com/%D8%AA%D8%B4%DA%A9-%D8%B7%D8%A8%DB%8C

ضد آب و ضد حریق بودن تشک

یکی دیگر از نشانه‌های با کیفیت بودن تشک ضد آب و ضد حریق بودن تشک است که معمولا در تشک‌های بسیار با کیفیت با این خصیصه‌ها برخورد خواهیم کرد. ضد آب بودن باعث می‌شود تشک در مجاورت رطوبت و ریختن آب بر روی آن به آسانی آب را جذب نکند. جذب آب به داخل تشک باعث می‌شود تشک دچار فرسودگی شود و گاهی بوی نا به خود می‌گیرد. ضد حریق بودن نیز گزینه دیگری است که می‌تواند کمک بسیاری به نجات افراد از آتش سوزی‌ها نماید.

عمر مفید تشک

آخرین گزینه برای یک تشک با کیفیت و مرغوب عمر مفید آن است. هرچه تشکی که انتخاب می‌کنید از کیفیت بیشتری برخوردار باشد به همان میزان عمر مفید آن نیز بیشتر خواهد بود و در درازمدت با ایجاد فرسودگی به کاهش کیفیت خواب شما منجر نخواهد شد. اگر صبح‌ها خسته از خواب بر می‌خیزید یا دچار دردهای عضلانی هستید بدانید که به احتمال قوی تشک شما عمر مفید خود را از دست داده است.

توجه داشته باشید که عمر مفید تشک‌های با کیفیت نیز بیشتر از 10 سال نخواهد بود و لازم است شما بعد از 10 سال حتما تشک خود را تعویض نمایید. آنچه که گفته شد شمه ای کوتاه از خصوصیات یک تشک با کیفیت بود. تشک‌های مرغوب خصیصه‌های بسیاری دارند که لازم است افراد با مطالعه صحیح آنها را بیابند و در هنگام خرید به آنها توجه نمایند.

مجموعه ایران مترس به عنوان کی از تولیدکنندگان با سابقه انواع تشک خوشخواب در ایران همواره آماده ارائه مشاوره و آگاهی به شما عزیزان می‌باشد.

 

تشک سنتی

استفاده از تشک‌های سنتی را بسیار شاهدیم. یکی از مزیت‌های این تشک‌ها کم جا بودن و سبکی آنها می‌باشد در نتیجه برای استفاده در فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. پژوهشگران اثبات نمودند که بدن انسان لازم است در هنگام خواب حداقل 30 سانتی متر از سطح زمین بالاتر باشد یکی از مهمترین دلایل این امر راحتر شدن نشست و برخاست برای انسان است که باعث جلوگیری از سایش مفاصل زانوی او می‌گردد. این ساییدگی در میانسالی و کهنسالی مشکلات بزرگی را برای انسان به بار می‌آورد و حتی ممکن است که باعث گرفتن توانایی راه رفتن او گردد. در نتیجه استفاده از تخت خواب را هرگز فراموش نکنید. به طور کل تشک‌های سنتی بستر مناسبی برای استفاده در تخت خواب‌ها نیستند. در نتیجه بهتر است از تشک‌های خوشخواب و باکس تخت خواب استفاده نمایید تا هم سلامتی بدنتان را تضمین کنید و هم از یک خواب استاندارد و با کیفیت بهرمند گردید.

مطلب پیشنهادی: تشک رویا

تشک خوب

یادتان باشد که استفاده از یک برند خاص در هنگام انتخاب تنها باعث کاهش گزینه‌های انتخابی شما می‌شود. امروزه با افزایش قیمت تشک خوشخواب خرید تشک‌های برند هزینه ای گزاف را در بردارد. در حالی بسیاری از تشک‌های استاندارد تولید شده در سایر کارخانجات نیز به همان اندازهی می‌توانند با کیفیت باشند. از آن گذشته ثابت شده است که هر برند تنها در ساخت تشک خاصی عالی عمل می‌نماید. در نتیجه در هنگام انتخاب تشک بهتر است قبل از نام برند نکات دیگری برایتان حائز اهمیت باشد.

مشاهده بیشتر : تشک زست

نکات مهم خرید تشک

تا کنون مقالات بسیاری درباره انواع تشک و بالش مموری فوم و راهنمای خرید و کیفیت آنها منتشر شده است، اما شما لازم است نکات دیگری را هم برای انتخاب یک تشک خوب در نظر داشته باشید. در این مطلب به چند نکته کلیدی اشاره می‌نماییم.

۱-سن افراد 

توجه به سن افراد برای انتخاب تشک گزینه بسیار مهمی است که اکثرا نادیده گرفته می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند افراد بالای 60 سال از تشک‌های طبی استفاده کنند تا بتوانند خواب بهتر و راحتری داشته باشند. تشک‌های طبی همچنین برای افراد بیمار توصیه می‌گردد. همچنین برای کودکان بیشتر از تشک‌های فنری و برای بزرگسالان از نوع طبی- فنری باید استفاده نمود.

۲-سلامتی افراد

سلامت جسمانی افراد می‌تواند در انتخاب تشک نقش مهمی داشته باشد. اگر قرار است برای یک فرد بیمار که وقت بیشتری را در رختخواب می‌گذراند تشک انتخاب نمایید بهتر است از نوع تشک‌های بیمارستانی انتخاب نمایید. این گونه تشک‌ها به گونه ای طراحی شده اند که مانع از ایجاد بیماری زخم بستر در افراد می‌شود. همچنین کسانی که از دیسک کمر یا ناراحتی‌های ستون فقرات رنج می‌برند لازم است به دنبال خرید تشک مناسب برای کمر درد و دیسک کمر باشند.

۳-وزن افراد

در هنگام خرید تشک به وزن افراد توجه نمایید. استفاده از تشک‌های فنری برای افراد بالای 70 کیلو گزینه مناسبی نیست همچنین اگر زوجین اختلاف وزن بسیاری دارند لازم است از دو تشک یک نفره متناسب با وزن خود استفاده نمایند. با چسباندن تشک‌های یک نفره شما می‌توانید خواب راحتری را برای خود به وجود آورید.

در انتخاب تشک و لحاف و محافظ خوش خواب خوب نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در مطالب راهنمای خرید تشک، مشاوره تشک خوشخواب آنها را مطالعه نمایید.    

تشک طبی یا فنری

در بازار هم تشک‌ فنری وجود دارد که بسیار نرمند و هم تشک‌های طبی که سفتی آنها به گفته بسیاری برای بدن مناسب است. بسیاری از افراد بین انتخاب این دو نوع تشک مردد هستند. همانطور که در بالا ذکر شد استفاده از تشکهای طبی فنری معقول ترین انتخاب است زیرا این تشک با ادغام مزیت‌های دو تشک طبی و فنری طول عمر بیشتری خواهد داشت و خواب راحتری را برایتان به ارمغان می‌آورند. این نوع از تشکها در تشکهای دو نفره بیشترین استفاده را دارد.

تشک تخت‌های دونفره

بهتر است در هنگان انتخاب نوع تشک به یک نفره بودن یا دونفره بودن آن توجه نمایید. انتخاب یک تخت فنری با فنرهای متصل برای تشک سرویس خواب دونفره یک اشتباه بزرگ است. زیرا طراحی این تشک‌ طبی دونفره به گونه ای است که با فرو رفتن قسمتی از تشک سایر قسمت‌های تشک نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد به همین علت زمانی که یکی از دونفر خوابیده بر روی تشک در خواب حرکتی داشته باشد تشک در قسمت فرد دیگر نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باعث بی خوابی فرد دوم می‌شود. در نتیجه لازم است از تشک‌های فنر منفصل یا پاکتی استفاده شود که طراحی آن به گونه ای است که فنرهای هر قسمت مستقل از سایر بخش‌های تشک عمل می‌کند در نتیجه فرد دیگر دچار آشفتگی در خواب خود نخواهد شد.

 

تشک خوشخواب

خواب به عنوان مهمترین نیاز انسان، نیاز به ملزوماتی دارد که بستری نرم و گرم جزو آنهاست. با روی کار آمدن تشک خوشخواب به عنوان یک بستر مناسب برای خواب تحول زیادی در زمینه کیفیت خواب انسان اتفاق افتاد. تشک خوشخواب امروزه به مهمترین کالای خواب در فروشگاه‌های عرضه کالای خواب به فروش می‌رسد. امروزه انتخاب یک تشک خوب کار راحتی است زیرا برندهای زیادی در زمینه تولید انواع تشک خوشخواب فعالیت می‌کنند.

ویژگی‌های تشک خوب

 یک تشک خوب دارای ویژگی‌های خاصی است که لازم است در زمان انتخاب به آنها توجه شود. زیرا این ویژگی‌ها ضامن سلامت، کیفیت و دوام آن تشک خواهد بود.

راحتی تشک

تشک راحت، تشکی است که تکیه گاه مناسبی برای کل بدن باشد. این تشک باید ستون فقرات را در وضعیت بدن در حالت ایستاده نگه دارد. مهمترین وضعیت‌ها در قرار گیری بدن بر روی تشک وضعیت قرار گرفتن سر، شانه، کمر و باسن است. در هنگام خواب بیشترین وزن بدن به این نقاط منتقل می‌شود و اگر در وضعیت نامناسبی باشند باعث ایجاد کمر درد، گردن درد، خشکی بدن و آشفتگی خواب می‌شود.

دوام تشک

دوام تشک یکی از مهمترین نکات یک تشک خوب است. هرچه تشک از مواد نامرغوب‌تری ساخته شود به همان اندازه ماندگاری و دوام تشک نیز کمتر می‌شود. استفاده از متریال‌های با کیفیت و مرغوب در ساخت تشک ضامن بقای عمر و دوام آن خواهد بود. فنرهای با کیفیت و محکم باعث حفظ حالت کشسانی تشک فنری در درازمدت خواهند شد اما اگر از جنس مرغوبی نباشند عمر کشسان بودن تشک بسیار کم شده و تشک از فرم خود خارج خواهد شد و همچنین پارچه و اسفنج که باید از الیاف مرغوب در آنها استفاده شده باشد.

ابعاد تشک

ابعاد مناسب تشک یکی از ویژگی‌های بارز آن است. اگر تشک کوچکتر از جسم فرد باشد باعث ایجاد بی قراری و نا آرامی در فرد می‌شود زیرا او فضای کافی برای تحرک در زمان خواب را در اختیار نخواهد داشت. پس تشک‌هایی را انتخاب کنید که فضای کافی برای تحرک را به بدن شما بدهد.

جنس تشک

جنس تشک به چند عامل بستگی دارد، قبل از هرچیز اسفنج به کار رفته در تشک که بیشتر در تشک طبی به کار می‌رود. هرچه تراکم تشک بیشتر باشد به همان میزان وزن آن نیز بیشتر خواهد شد. اسفنج‌های فشرده برای استفاده در تشک طبی بهترین گزینه هستند. پس از اسفنج، فنر تشک عامل مهم دیگر است که جنس مناسب آن می‌تواند به عمر و کیفیت تشک فنری کمک شایانی نماید. فنرها شامل دو نوع فنر منفصل و متصل است که فنرهای منفصل از مرغوبیت بیشتری نسبت به فنرهای متصل برخوردارند.

پارچه تشک

پارچه تشک به عنوان رویه کار شناخته می‌شود که نمای کلی تشک را می‌سازد و همچنین از متریال‌های درونی تشک محافظت می‌کند. کیفیت و جنس پارچه در انتخاب تشک بسیار مهم است علاوه بر آن دوخت این پارچه باید دوخت ریز و محکمی باشد تا به سادگی درزهای پارچه باز نشود.

ضمانت خرید و خدمات پس از فروش تشک

یک تشک خوب حتما دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش خواهد بود. شرکت‌های معتبر برای حمایت از مصرف کنندگانشان گزینه‌هایی را برای آنها نظیر ضمانت نامه و خدمات پس از فروش قرار می‌دهند.

بسته بندی تشک

یک تشک باکیفیت از بسته بندی مناسبی برخوردار است که علاوه بر محافظت از تشک در حین جا به جایی باعث سهولت حمل و نقل تشک می‌شود. این بسته بندی می‌تواند به انبار کردن راحتر تشک نیز کمک زیادی کند. یک بسته بندی خلاقانه قطعا در شما انگیزه‌های بیشتری را برای خرید ایجاد می‌نماید. بهتر است به گزینه ی بسته بندی به عنوان آخرین گزینه فکر کنید.

یک تشک خوب می‌تواند ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد که دارا بودن این ویژگی‌ها باعث افزایش قیمت تشک می‌شود. این ویژگی‌ها شامل: ضد آب ، ضد حریق ، ضد نفوذ حشرات و ضد حساسیت بودن است. این وِزگی‌ها بسیار مهم هستند اما دارا بودن آن باعث افزایش قیمت تشک خواهد شد. بهتر است در هنگام خرید به این نکات نیز توجه داشته باشید. مجموعه ایران مترس

با استفاده از سالها تجربه در زمینه تولید و فروش انواع تشک همواره در جهت برآورد خواسته‌ها و نیازهای مشتریان عزیز قدم برداشته است. این مجموعه آماده ارائه هر نوع مشاوره‌ در رابطه با خرید و انتخاب تشک به شما عزیزان می‌باشد.

 

سوالات متداول :

 

تشک سفت بخرم یا تشک نرم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که درباره خرید تشک وجود دارد درجه سفتی و نرمی تشک می‌باشد. در باور عموم تشک سفت مناسب تر از تشک نرم می‌باشد. این عقیده تا حد زیادی درست است اما... ممکن است شما جزو کسانی باشید که در یک تشک نرم راحتی بیشتری خواهید داشت. یادتان باشد تشک بسیار سفت هم به دلیل انعطاف پذیری باعث خشکی بدن می‌گردد و مشکلات خاص خود را به دنبال خواهد داشت.

آیا لازم است تشک را قبل از خرید امتحان کنم؟

یکی از مهمترین راه‌های انتخاب درست یک تشک خوشخواب این است که قبل از خرید آن را یکبار امتحان کنید. بر روی تشک بخوابید و چند بار پهلو به پهلو موقعیت خود را عوض کنید. راحت بودن یا نبودنتان را با تشک مربوطه اینگونه تست خواهید کرد. اگر با تشک راحت بودید اما در قسمت گردن فرو رفتگی‌هایی را حس کردید از خرید آن تشک خودداری نمایید چون ممکن است به گردن شما آسیب وارد نماید.

آیا می‌توان در تخت دونفره از دو تشک یک نفره استفاده کرد؟

یکی از بزرگترین معضلاتی که زوجین با آن مواجه هستند تفاوت سلیقه درباره تشک و اختلاف وزن چشمگیر می‌باشد. راحترین راه برای حل این مشکلات استفاده از دو تشک یک نفره در کنار هم است. در انتخاب تشک‌ها باید توجه کرد که اندازه و ارتفاع آنها یکسان باشد. 

افراد حساس به لاتکس تشک از جنس لاتکس خریداری کنند؟

در برخی از تشک‌ها از لاتکس استفاده شده است که ممکن است برخی از افراد به آن حساسیت داشته باشند اما توجه داشته باشید که لاتکس به کار رفته در تشک تماس مستقیمی با پوست بدن ندارد در نتیجه امکان تاثیر گذاری آن بر بدن و ایجاد حساسیت بسیار پایین است. سعی کنید یک شب روی تشک مورد نظر بخوابید و در صورت عدم بروز نشانه‌های آلرژیک تشک را انتخاب نمایید.

چه زمانی باید تشک را عوض کرد؟

به گفته تولیدکنندگان بیشینه زمانی که یک تشک دوام می‌آورد 10 سال می‌باشد بعد از این تاریخ لازم است که شما در صدد تعویض تشک خود برآیید. همچنین لازم است کفی تختتان را نیز عوض کنید. بازه زمانی استفاده از تشک بستگی به کیفیت تشک خریداری شده دارد. تشک هر چه کیفیت پایین تری داشته باشد، زمان تعویض آن کوتاهتر خواهد بود.

تشک سفت بخرم یا تشک نرم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که درباره خرید تشک وجود دارد درجه سفتی و نرمی تشک می‌باشد. در باور عموم تشک سفت مناسب تر از تشک نرم می‌باشد. این عقیده تا حد زیادی درست است اما... ممکن است شما جزو کسانی باشید که در یک تشک نرم راحتی بیشتری خواهید داشت. یادتان باشد تشک بسیار سفت هم به دلیل انعطاف پذیری باعث خشکی بدن می‌گردد و مشکلات خاص خود را به دنبال خواهد داشت.

آیا لازم است تشک را قبل از خرید امتحان کنم؟

یکی از مهمترین راه‌های انتخاب درست یک تشک خوشخواب این است که قبل از خرید آن را یکبار امتحان کنید. بر روی تشک بخوابید و چند بار پهلو به پهلو موقعیت خود را عوض کنید. راحت بودن یا نبودنتان را با تشک مربوطه اینگونه تست خواهید کرد. اگر با تشک راحت بودید اما در قسمت گردن فرو رفتگی‌هایی را حس کردید از خرید آن تشک خودداری نمایید چون ممکن است به گردن شما آسیب وارد نماید.

آیا می‌توان در تخت دونفره از دو تشک یک نفره استفاده کرد؟

یکی از بزرگترین معضلاتی که زوجین با آن مواجه هستند تفاوت سلیقه درباره تشک و اختلاف وزن چشمگیر می‌باشد. راحترین راه برای حل این مشکلات استفاده از دو تشک یک نفره در کنار هم است. در انتخاب تشک‌ها باید توجه کرد که اندازه و ارتفاع آنها یکسان باشد. 

افراد حساس به لاتکس تشک از جنس لاتکس خریداری کنند؟

در برخی از تشک‌ها از لاتکس استفاده شده است که ممکن است برخی از افراد به آن حساسیت داشته باشند اما توجه داشته باشید که لاتکس به کار رفته در تشک تماس مستقیمی با پوست بدن ندارد در نتیجه امکان تاثیر گذاری آن بر بدن و ایجاد حساسیت بسیار پایین است. سعی کنید یک شب روی تشک مورد نظر بخوابید و در صورت عدم بروز نشانه‌های آلرژیک تشک را انتخاب نمایید.

چه زمانی باید تشک را عوض کرد؟

به گفته تولیدکنندگان بیشینه زمانی که یک تشک دوام می‌آورد 10 سال می‌باشد بعد از این تاریخ لازم است که شما در صدد تعویض تشک خود برآیید. همچنین لازم است کفی تختتان را نیز عوض کنید. بازه زمانی استفاده از تشک بستگی به کیفیت تشک خریداری شده دارد. تشک هر چه کیفیت پایین تری داشته باشد، زمان تعویض آن کوتاهتر خواهد بود.

اکنون می توانید خرید آنلاین انجام دهید

مطالب پیشنهادی : 

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای


برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید