EasyDNNNews

تشک طبی ارگونومیک چیست

تشک طبی ارگونومیک چیست

امروزه نام تشک طبی را بسیار می‌شنویم، به هر فروشگاه کالای خوابی که سر بزنید فروشندگان محصولات زیادی را با نام تشک طبی به شما معرفی می‌نمایند. به گفته برخی از پزشکان و پژوهشگران تشک‌های طبی مناسب ترین نوع تشک برای خواب هستند. استفاده از تشک‌های طبی به دلیل انعطاف پذیری کمی که دارند برای بدن و ستون فقرات بسیار مناسب است.اما باید دید که تشک طبی به چه تشکی اطلاق می‌گردد؟
همانگونه که در مقالات پیشین اشاره نمودیم مهمترین نکته در انتخاب یک تشک خوشخواب، تاثیر آن بر سلامت جسمانی افراد می‌باشد. امروزه تشک طبی تنها به تشک‌های اسفنجی اطلاق نمی‌گردد. تشک‌های طبی اسفنجی دارای سختی بسیاری هستند که مانع از انعطاف پذیری آنها در نقاط مورد نیاز بدن انسان در هنگام خواب می‌شود و به همین علت باعث ایجاد خشکی در بدن می‌گردد اینگونه تشک‌های سخت توسط پزشکان تنها برای افراد دارای مشکلات جسمانی و دردهای عضلانی یا افراد مسن تجویز می‌گردد. 

مشاهده بیشتر : تشک زست

تشک‌های طبی با افزایش تعداد متقاضیان برای خرید آنها در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شوند. تشک‌های طبی فنری و تشک‌های فول طبی از این نوع می‌باشند. یکی از مهمترین انواع تشک طبی که به عنوان تشک تمام طبی شناخته می‌شود نوع ارگونومیک است. تشک تمام طبی ارگونومیک همانگونه که از نام آن پیداست کاملا مناسب ارگونومی (حالت استاندارد) بدن انسان می‌باشد اما ارگونومی چیست؟

ارگونوميک چيست ؟

ارگونومی یا ارگونومیک شاخه ای از علم مهندسی است که به طراحی ابزار و لوازم مطابق با استانداردهای ساختار بدن انسان برای حفظ سلامت فیزیکی و جسمانی انسان می‌پردازد. ابزارهای ارگونومیک مانع از ایجاد دردهای ناشی از قرار گیری بدن در حالات غیر استاندارد می‌شود.

تشک ارگونومیک 

استفاده از ارگونومیک در تولید و ساخت تشک جهت ایجاد بهترین بستر برای استراحت بدن دغدغه بسیاری از پژوهشگران بوده است و امروزه پیشرفت تکنولوژی منجر به تولید تشک ارگونومیک مطابق با نیازهای جسمانی انسان گردیده است. تشک ارگونومیک با حفظ حالت ستون فقرات در حالت ایستاده به هنگام دراز کشیدن از فشارهای وارده به قسمت‌های مختلف بدن جلوگیری به عمل می‌آورد و با پخش کردن این فشار در طول تشک باعث ایجاد یک خواب با کیفیت و مفید فاقد تنش‌های جسمانی مضر برای انسان می‌شود.
تشک‌های ارگونومیک برای رهایی افراد از دردهای کمر و دردهای ناشی از دیسک کمر بسیار مفید هستند، حفظ فرم ستون فقرات در حالت ایستاده در هنگام خواب یکی از مهمترین فاکتورهای تشک‌های ارگونومیک است که در کاهش مشکلات ناشی از دیسک کمر و داشتن یک خواب مفید نقش مهمی را ایفا می‌کند.
 


اکنون می توانید خرید آنلاین انجام دهید

مطالب پیشنهادی : 

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای



برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید