EasyDNNNews

تقریبا یک سوم ازعمر خود را در خواب به سر می‌بریم. پس حتما باید به فکر یک تشک مناسب و استاندارد برای یک خواب راحت باشیم.

نحوه شستن تشک مسافرتی

نحوه شستن تشک مسافرتی

تشک مسافرتی نوعی تشک است که برای حمل و نقل و جابجایی آسان در سفر آماده شده است. این نوع تشک نسبت به تشک های معمولی خانگی ضخامت کمتری دارد و معمولاً ضخامت آن ها از 10 تا 18 سانتی متر است که بسته به نوع و برند محصول این ضخامت ممکن است متفاوت باشد. زیرا جابجایی این تشک ها آسان است. در ساختار داخلی آنها از موادی مانند اسفنج، فوم، پلی استایرن و حتی گاهی اوقات فوم حافظه استفاده می شود. ساختاری سبک و قابل حمل دارند که یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع تشک ها می باشد. آنها بدنه ای تقریبا جمع و جور دارند و این مورد امتحان شده است. به گونه ای طراحی شود که در سفر و جابجایی فضای کمی را اشغال کند.یکی از نکات مهم در انتخاب تشک مسافرتی، نگهداری صحیح و مراقبت صحیح از تشک است که به لطف آن تشک تا سالیان سال شکل اولیه خود را حفظ خواهد کرد. به طور معمول تشک های مسافرتی با کیفیت بین 5 تا 10 سال عمر می کنند، اما باید توجه داشت که با مراقبت و نگهداری مناسب می توان عمر آنها را افزایش داد. 10 موردی که می تواند باعث افزایش طول عمر تشک های مسافرتی شود را می توان به شرح زیر در نظر گرفت. جهت اطلاع از قیمت کاور بیمارستانی کلیک کنید.

- محل قرارگیری تشک روی تخت

یکی از مواردی که باعث افزایش طول عمر تشک های مسافرتی می شود، قرارگیری آن ها است که می تواند روی تخت یا روی زمین باشد. بنابراین، باید مطمئن شوید که تشک روی ناحیه زیر آن صاف باشد. قرار دادن یکنواخت باعث می شود تشک دیرتر خراب شود و عمر تشک مسافرتی بیشتر شود. تشک های مسافرتی بدون فنر باید روی سطحی سفت و هموار قرار داده شوند تا دوام بیشتری داشته باشند. 

- استفاده از پد تشک

یکی از نکات مهمی که برای افزایش طول عمر تشک باید رعایت و به آن توجه کرد استفاده از رویه تشک است. یک پد تشک ضد آب با کیفیت بالا میتواند تشک را در برابر نشت مایعات یا حوادث محافظت کند، گرد و غبار و کثیفی را جذب کند و از نفوذ کثیفی به بافت داخلی تشک جلوگیری کند. به این ترتیب محافظ می تواند از تخریب مواد به کار رفته در داخل تشک جلوگیری کرده و از نفوذ چربی بدن و رگ های خونی به داخل تشک در هنگام خواب جلوگیری کند. و همچنین می تواند از ضربه های ناگهانی و پارک تشک جلوگیری کند.

- شستشوی منظم ملحفه ها

در هنگام خواب، چربی، پوست مرده و عروق خونی ملحفه ها را آلوده می کنند. همچنین خوردن غذا بر روی تشک مسافرتی یا استفاده از آن روی زمین در سفر می تواند باعث کثیف شدن تشک شود. برای جلوگیری از این اتفاق، روکش های تشک باید هر هفته یا حداقل هر دو هفته یک بار شسته شوند. تا کثیفی به بافت مرکزی تشک نفوذ نکند و آسیبی به آن وارد نشود.

- اجازه ندهید حیوانات خانگی روی تشک راه بروند

حیوانات خانگی و غیرخانگی نباید اجازه راه رفتن یا نشستن روی تشک ها را داشته باشند، حتی اگر تمیز باشند، زیرا می توانند خاک را از جاهای دیگر با دست و پای خود به تشک های مسافرتی حمل کنند و در صورت تکرار، ملحفه ها و تشک ها را آلوده می کند. داخل تشک های مسافرتی که اگر به موقع تمیز نشوند عمر تشک را کوتاه می کند. همچنین لازم به ذکر است که شستشوی بیش از حد ملحفه ها یا تشک های مسافرتی باعث ضعیف شدن پارچه تشک و کاهش طول عمر آن می شود.

- تلنگر تشک

نکات دیگری که می تواند طول عمر تشک را افزایش دهد. می توانید به چرخش منظم تشک توجه داشته باشید که از فشار و نرمی یکنواخت به یک مکان خاص جلوگیری می کند. بنابراین هر 6 ماه یک بار تشک باید 180 درجه نسبت به شرایط خواب جابجا شود. این کار را می توان در دو سال اول استفاده از تشک انجام داد. این برای جلوگیری از شکستن بافت های داخلی تشک مفید است.

 

- روی تشک نپرید

پریدن با سرعت و قدرت روی انواع تشک ها درست نیست. زیرا باعث افتادگی بافت تشک می شد. و فرسایش آن را افزایش می دهد.

- هنگام جابجایی تشک مراقب باشید

نکته دیگری که می تواند طول عمر تشک های مسافرتی را افزایش دهد دقت در جابجایی تشک های مسافرتی است. برای جابجایی تشک ها باید از کیسه های مخصوص استفاده شود. به طوری که تشک در هنگام جابجایی خراشیده و آسیب نبیند و حتی الامکان به تشک آسیب نرسد. باید مراقب بود که تشک در جایی قرار نگیرد که به قسمتی از آن فشار وارد شود .

- جلوگیری از ورود حشرات مضر

آفاتی مانند ساس می توانند به تشک های مسافرتی آسیب برسانند. و عمر آنها را کوتاه کند. برای پوشاندن تشک باید از روکش های محافظ در برابر حشرات مضر استفاده کرد. بنابراین تشک مشکلی نخواهد داشت. لازم به ذکر است که روکش محافظ حشرات با وجود زیپ های مخصوص و غیر قابل نفوذ با نوع محافظ معمولی تفاوت دارد.

- ضدعفونی تشک مسافرتی با نور خورشید

یکی از راه هایی که می تواند تشک را در برابر حشرات مضر و رطوبت محافظت کند. تشک پهن شده برای چندین ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد. این کار را می توان در یک بازه زمانی مشخص در یک ماه یا دو ماه انجام داد. 

شستشوی تشک مسافرتی

یکی دیگر از راه های افزایش عمر تشک های مسافرتی، شست و شوی منظم آن ها در فواصل زمانی معین است. اما باید توجه داشت که این کار باید توسط افراد و شرکت های قابل اعتماد انجام شود. تا به کف و پارچه داخلی تشک آسیبی وارد نشود، زیرا ممکن است آن را غیرعادی و نامتعادل کند. تشک مسافرتی قابل شستشو مستقیم کارخانه به صورت عمده در اختیار شماست تا بتوانید انواع محصولات را با بهترین قیمت تهیه کنید. تشک مسافرتی یا مهمان با وزن سبک و حجم کم همراه با چمدان و کیف می باشد و این نوع تشک پر شده از الیاف و آکاردئون و ... استحکام و راحتی بالایی برای خواب دارد. رویه تشک یکی از اجزای اصلی است که بسته به جنس رویه، قیمت تشک های اعلامی متفاوت خواهد بود. پارچه نخی، پارچه اعلا و همچنین پارچه های گل سرخود پرمصرف ترین نمونه های پارچه ای هستند که در دوخت تشک های مسافرتی مورد استفاده قرار می گیرند. تشک یک نفره دو کیلویی به ابعاد 190*90*3 سانتی متر یکی از تشک های پر شده با الیاف پلی پروپیلن است که به دلیل دوام و کیفیت بالای مواد اولیه به کار رفته به راحتی با دست یا ماشین لباسشویی شسته می شود.

 

قیمت انواع تشک مسافرتی

قیمت تشک مسافرتی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

●        اندازه تشک

●        نوع فیبر مورد استفاده برای پر کردن

●        مواد لایه آکاردئون

●        وزن تشک

●        نوع بسته بندی

●        جنس پارچه رویه

اینها برخی از ویژگی ها و عوامل ظاهری هستند که بر قیمت نهایی تشک تأثیر می گذارند، اما عواملی نیز وجود دارند که می توانند باعث متفاوت شدن قیمت برای مشتریان مختلف شوند. به عنوان مثال فاصله شهر بین ما و شما یکی از عوامل تعیین کننده هزینه حمل و نقل است و از طرفی حجم سفارش شما ممکن است شاخص دیگری باشد که منجر به هزینه کل حمل و نقل می شود.

مطالب پیشنهادی : 

تشک طبی

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک زست

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای

 
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید