EasyDNNNews

نکات مهم در انتخاب تشک نوزادی

نکات مهم در انتخاب تشک نوزادی

برخلاف انسان بالغ که حدود یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذراند نوزادان زمان بیشتری را در خواب سپری می‌کنند. خواب نوزاد یکی از حیاتی ترین نیازهای او برای رشد ذهنی و جسمی است و اگر با اختلال مواجه شود علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی و ذهنی برای خود نوزاد مشکلاتی را برای والدین او نیز به بار خواهد آورد. در نتیجه تشک خواب کودک به عنوان عامل اصلی در فراهم کردن بستر مناسب برای خواب نوزاد به یکی از مهمترین خریدهای سیسمونی نوزاد تبدیل شده است. انتخاب یک تشک و لحاف و محافظ خوش خواب مناسب برای نوزاد می‌تواند سلامت او را تضمین نمایید و از بدخوابی‌های شبانه نوزادان جلوگیری کند.

تخت خواب نوزادی

خرید تشک مموری فوم و تشک نوزادی پیش از هرچیز مستلزم خرید تخت خواب نوزاد است. تخت‌های نوزادی ابعادی کمی دارند و ابعاد استاندارد جهانی تخت نوزاد و کودک در حدود 130*70 یا 135*70 می‌باشد. امروزه تخت‌های چند منظوره ای مناسب نوزادان به وجود آمده است که از نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده هستند. این تخت‌های نوزاد - نوجوان ابتدا برای نوزاد و سپس برای سن‌های کودک و نوجوان قابل استفاده است. تختخواب‌های چند منظوره در نوزادی و شیرخواری لبه‌های بلندی دارد که کم کم و با بالا رفتن سن کودک می‌توانید لبه‌های بلند آن را بردارید. همچنین ارتفاع تخت هم با بالا رفتن سن کودک شما قابل تنظیم است. استفاده از تخت‌های چند منظوره ای یک سرمایه گذاری برای دوران رشد کودک شماست.

مشاهده بیشتر : تشک زست

تشک تخت نوزادی

شرکت‌های سازنده تشک خوشخواب با تولید تشک‌های نوزادی یکی از بزرگترین معضلات خانواده‌ها در خرید سیسمونی را رفع نمودند و دیگر استفاده از تشک‌های سنتی نوزادی چندان مرسوم نمی‌باشد. استخواب بندی بدن کودک در ابتدای امر نرم می‌باشد و یک تشک غیر استاندارد می‌تواند در شکل گیری استخوان‌های کودک تاثیر بگذارد. در نتیجه تشک‌های نوازدی با استانداردهایی بالاتر از سطح استانداردهای تشک بزرگسالان تولید و عرضه می‌گردد. خرید یک تشک خوشخواب مناسب و با کیفیت می‌تواند خواب آرام و با کیفیتی را برای کودکان شما به ارمغان آورد.

نکات مهم در خرید تشک نوزادی

در انتخاب تشک نوزادی نکات مهمی وجود دارد که والدین در هنگام خرید سیسمونی باید به آن توجه نماید تا بتوانند علاوه بر یک خواب راحت برای فرزندشان، آرامش را نیز برای خود فراهم نمایند.

مشاهده بیشتر : تشک طبی

ابعاد و اندازه تشک 

ابعاد مناسب تشک نوزادی بسیار مهم است. اگر در انتخاب ابعاد و اندازه توجه و دقت به خرج ندهید در مدت کوتاهی شما مجبور به خرید یک تشک جدید هستید. همانگونه که گفته شده ابعاد تخت نوزادی در حدود 130*70 یا 135*70 می‌باشد که با این ابعاد تشک‌های خوشخواب فراوانی از برندهای مختلف در بازار موجود است. در صورتی که شما از تخت‌های چند منظوره نوزادی- نوجوانی استفاده می‌نمایید باید ابعاد تخت را اندازه گرفته و تشکی مطابق با این ابعاد انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که تشک کوچکتر ممکن است باعث ایجاد فضاهای خالی در اطراف تخت شود که برای کودک می‌تواند خطر گیر کردن دست و پا را ایجاد نماید.

مطلب پیشنهادی: باکس تخت خواب

جنس تشک

در انتخاب جنس تشک نوزاد بیشترین وسواس را به خرج دهید زیرا کودکان به خصوصا نوزادان از پوست لطیف و حساسی برخوردارند که در مجاورت اجناس بی‌کیفیت باعث بروز حساسیت‌های پوستی و تنفسی در کودکان می‌گردند. رویه تشک باید از جنس پارچه‌های بدون حساسیت باشد که برای کودکان مشکلی به وجود نیاورد. درست است که روی تشک را با ملافه و یا روتختی خواهید پوشاند اما برخورد بدن کودک با رویه اصلی تشک اجتناب ناپذیر است در نتیجه جنس خوب و لطیفی را انتخا کنید که از کیفیت بالایی برخودار باشد. توصیه می‌کنیم تشکی را خریدار کنید که در ساخت آن از پشم و الیاف نرم استفاده شده است.

نرمی و سفتی تشک

سعی کنید در انتخاب تشک نوزاد از خرید تشک‌های سفت پرهیز کنید. تشک نوزاد به دلیل وزن کم نوزاد می‌تواند از میان تشک‌های نرم انتخاب شود. این نرمی باعث بهتر شدن خواب کودک نیز خواهد گردید.

مطلب پیشنهادی: تشک مموری فوم

نو بودن تشک

در خرید تشک نوزاد هرگز از تشک‌های دست دوم استفاده نکنید. حتی اگر اطمینان دارید به تشک مورد نظر باز هم از خرید آن پرهیز نمایید زیرا آستانه مقاومت کودکان در برابر بیماری‌ها کاملا متفاوت است و ممکن است باعث بروز بیماری در کودکتان شودی که کودک قبلی تنها ناقل آن بوده است و دچار آن نشده است.

خرید تشک

خرید تشک نوزادی را تنها از مراکز و برندهای معتبر تهیه نمایید. تشک‌های بی نام و نشان را خریداری نکنید. زیرا شما از شرایط ساخت آن نمی‌توانید آگاه شوید و ممکن است عامل بیماری کودکتان را با خرید یک تشک غیر استاندارد به خانه ببرید.


اکنون می توانید خرید آنلاین انجام دهید

مطالب پیشنهادی : 

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای



برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید