EasyDNNNews

ویژگی های تشک خوب

ویژگی های تشک خوب

تشک خوشخواب

خواب به عنوان مهمترین نیاز انسان، نیاز به ملزوماتی دارد که بستری نرم و گرم جزو آنهاست. با روی کار آمدن تشک خوشخواب به عنوان یک بستر مناسب برای خواب تحول زیادی در زمینه کیفیت خواب انسان اتفاق افتاد. تشک خوشخواب امروزه به مهمترین کالای خواب در فروشگاه‌های عرضه کالای خواب به فروش می‌رسد. امروزه انتخاب یک تشک خوب کار راحتی است زیرا برندهای زیادی در زمینه تولید انواع تشک خوشخواب فعالیت می‌کنند.

ویژگی‌های تشک خوب

 یک تشک خوب دارای ویژگی‌های خاصی است که لازم است در زمان انتخاب به آنها توجه شود. زیرا این ویژگی‌ها ضامن سلامت، کیفیت و دوام آن تشک خواهد بود.

راحتی تشک

تشک راحت، تشکی است که تکیه گاه مناسبی برای کل بدن باشد. این تشک باید ستون فقرات را در وضعیت بدن در حالت ایستاده نگه دارد. مهمترین وضعیت‌ها در قرار گیری بدن بر روی تشک وضعیت قرار گرفتن سر، شانه، کمر و باسن است. در هنگام خواب بیشترین وزن بدن به این نقاط منتقل می‌شود و اگر در وضعیت نامناسبی باشند باعث ایجاد کمر درد، گردن درد، خشکی بدن و آشفتگی خواب می‌شود.

دوام تشک

دوام تشک یکی از مهمترین نکات یک تشک خوب است. هرچه تشک از مواد نامرغوب‌تری ساخته شود به همان اندازه ماندگاری و دوام تشک نیز کمتر می‌شود. استفاده از متریال‌های با کیفیت و مرغوب در ساخت تشک ضامن بقای عمر و دوام آن خواهد بود. فنرهای با کیفیت و محکم باعث حفظ حالت کشسانی تشک فنری در درازمدت خواهند شد اما اگر از جنس مرغوبی نباشند عمر کشسان بودن تشک بسیار کم شده و تشک از فرم خود خارج خواهد شد و همچنین پارچه و اسفنج که باید از الیاف مرغوب در آنها استفاده شده باشد.

مشاهده بیشتر : تشک زست

ابعاد تشک

ابعاد مناسب تشک یکی از ویژگی‌های بارز آن است. اگر تشک کوچکتر از جسم فرد باشد باعث ایجاد بی قراری و نا آرامی در فرد می‌شود زیرا او فضای کافی برای تحرک در زمان خواب را در اختیار نخواهد داشت. پس تشک‌هایی را انتخاب کنید که فضای کافی برای تحرک را به بدن شما بدهد.

جنس تشک

جنس تشک به چند عامل بستگی دارد، قبل از هرچیز اسفنج به کار رفته در تشک که بیشتر در تشک طبی به کار می‌رود. هرچه تراکم تشک بیشتر باشد به همان میزان وزن آن نیز بیشتر خواهد شد. اسفنج‌های فشرده برای استفاده در تشک طبی بهترین گزینه هستند. پس از اسفنج، فنر تشک عامل مهم دیگر است که جنس مناسب آن می‌تواند به عمر و کیفیت تشک فنری کمک شایانی نماید. فنرها شامل دو نوع فنر منفصل و متصل است که فنرهای منفصل از مرغوبیت بیشتری نسبت به فنرهای متصل برخوردارند.

پارچه تشک

پارچه تشک به عنوان رویه کار شناخته می‌شود که نمای کلی تشک را می‌سازد و همچنین از متریال‌های درونی تشک محافظت می‌کند. کیفیت و جنس پارچه در انتخاب تشک بسیار مهم است علاوه بر آن دوخت این پارچه باید دوخت ریز و محکمی باشد تا به سادگی درزهای پارچه باز نشود.

ضمانت خرید و خدمات پس از فروش تشک

یک تشک خوب حتما دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش خواهد بود. شرکت‌های معتبر برای حمایت از مصرف کنندگانشان گزینه‌هایی را برای آنها نظیر ضمانت نامه و خدمات پس از فروش قرار می‌دهند.

بسته بندی تشک

یک تشک باکیفیت از بسته بندی مناسبی برخوردار است که علاوه بر محافظت از تشک در حین جا به جایی باعث سهولت حمل و نقل تشک می‌شود. این بسته بندی می‌تواند به انبار کردن راحتر تشک نیز کمک زیادی کند. یک بسته بندی خلاقانه قطعا در شما انگیزه‌های بیشتری را برای خرید ایجاد می‌نماید. بهتر است به گزینه ی بسته بندی به عنوان آخرین گزینه فکر کنید.

یک تشک خوب می‌تواند ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد که دارا بودن این ویژگی‌ها باعث افزایش قیمت تشک می‌شود. این ویژگی‌ها شامل: ضد آب ، ضد حریق ، ضد نفوذ حشرات و ضد حساسیت بودن است. این وِزگی‌ها بسیار مهم هستند اما دارا بودن آن باعث افزایش قیمت تشک خواهد شد. بهتر است در هنگام خرید به این نکات نیز توجه داشته باشید.

مجموعه ایران مترس

با استفاده از سالها تجربه در زمینه تولید و فروش انواع تشک همواره در جهت برآورد خواسته‌ها و نیازهای مشتریان عزیز قدم برداشته است. این مجموعه آماده ارائه هر نوع مشاوره‌ در رابطه با خرید و انتخاب تشک به شما عزیزان می‌باشد.


اکنون می توانید خرید آنلاین انجام دهید

مطالب پیشنهادی : 

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر سولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای


برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید