EasyDNNNews

تقریبا یک سوم ازعمر خود را در خواب به سر می‌بریم. پس حتما باید به فکر یک تشک مناسب و استاندارد برای یک خواب راحت باشیم.

چه تشکی بخریم

چه تشکی بخریم

بدون شک قبل از خرید تشک جدید باید پاسخی اساسی برای این سوال پیدا کنیم. در واقع، ما اغلب زمانی که از بیماری های مختلفی مانند درد مفاصل یا انحنای ستون فقرات رنج می بریم، تشک نو می خریم. در حالی که خرید یک تشک جدید و استاندارد در این زمان یک امر ضروری و ضروری است، اما ممکن است مشکلات شما را برای همیشه حل نکند. پس خوب است بدانید چرا باید تشک خود را عوض کنید؟ تغییر در وضعیت فیزیکی بدن شما اولین دلیل برای خرید تشک جدید است. در واقع، بدن شما احتمالاً از زمانی که تشک را خریده اید، تغییرات زیادی را تجربه کرده است، مانند چاقی، لاغری یا افزایش قد. این در حالی است که شما در روز اول با در نظر گرفتن شرایط مختلف فیزیکی تشک خریدید. با این حال، حتی اگر یک تشک با کیفیت خریداری کرده باشید، پس از گذشت چند سال باز هم باید آن را تعویض کنید. تغییرات سبک زندگی نیز ممکن است شما را به خرید یک تشک جدید ترغیب کند. به عنوان مثال، تشکی که امروز روی آن می‌خوابید، می‌تواند متعلق به همسرتان یا یکی دیگر از اعضای خانواده باشد. در نتیجه این تشک نمی تواند به طور کامل از بدن شما و نیازهای آن پشتیبانی کند. جهت خرید ملحفه هتلی کلیک کنید.

همچنین، اگر تشک مشترک دارید، مهم است که تشکی را انتخاب کنید که مناسب هر دوی شما باشد. تجمع بسیاری از عوامل ناشناخته مانند سلول های مرده پوست، مایعات بدن، گرد و غبار و موهای حیوانات از دیگر دلایل خرید تشک هستند. در واقع پس از 10 سال، تشک شما به دلیل تجمع این مواد می تواند دو برابر وزن اصلی خود وزن داشته باشد. با این توصیف، حتی اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که از انواع آلرژی ها و بیماری های پوستی رنج نبرید، قطعاً تشک شما به خوبی روز اول نخواهد بود. درد عضلانی، بی حسی در بازوها و پاها، احساس خستگی حتی پس از یک خواب طولانی، یا حساسیت های پوستی، همگی از نشانه های نیاز به تعویض تشک هستند. به عنوان مثال، تشک شما ممکن است از نظر فیزیکی نیازهای شما را برآورده کند، اما به دلیل استفاده از مواد حساسیت زا در آن باعث تعریق شود. با این حال، به یک تشک ضد تعریق نیاز دارید. تشک های ضد حساسیت، ضد آب، ارتوپدی و طبی نیز در بازار موجود است. برای خرید یک تشک جدید راهنمای خرید تشک میتواند شما را کمک کند.

انواع تشک

زمانی که تصمیم به تعویض تشک خود می گیرید با محصولات متنوعی روبرو می شوید که انتخاب را برای شما دشوار می کند. امروزه با توجه به نیازهای متنوع کاربران، تشک‌ها نیز در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام برای افراد با ویژگی‌های خاص مناسب‌تر است. بنابراین قبل از خرید بهتر است کمی با انواع تشک آشنا شوید.

تشک فنری وصل شده

تشک فنری سالهاست که تولید می شود و یکی از قدیمی ترین انواع تشک ها به شمار می رود. بدنه این تشک ها از فنر استفاده می کند که باعث انعطاف شگفت انگیزی می شود و به همین دلیل است که تشک های فنری معمولاً به عنوان تشک های نرم و طبی شناخته می شوند. در این نوع تشک ها از فنرها به دو صورت متصل یا جدا شده استفاده می شود. در تشک فنری چسبانده شده، فنرها در تمام طول تخت به یکدیگر متصل می شوند. این اتصال باعث می شود که تشک بسیار نرم شود، به طوری که خوابیدن روی آن برای کودکان یا کسانی که مشکل مفاصل و استخوان ندارند، لذت بخش است. ضمنا تشک فنر جعبه ای قیمت کمتری نسبت به انواع دیگر دارد.

تشک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین تشک برای خواب تشکی است که از سطح تخت بالاتر رفته و پایین نباشد. در تشک های معمولی بحث ارتفاع مهم نیست و اصلا ارتفاع خاصی وجود ندارد در حالی که انواع مدل تشک های موجود در بازار دارای ارتفاع متفاوتی هستند. ترکیب تشک ها و نوع مواد تشکیل دهنده آنها در انواع مختلف این محصول متفاوت است و شما می توانید یک کپی از ترکیبات هر تشک را از نزدیک از نمایندگی برندهای ایرانی مشاهده کنید. نمد، نمد حرارتی، اسفنج، ریباند و مموری فوم در تشک های ضد لغزش گنجانده شده است، در حالی که تشک های معمولی فقط از فنر درشت با فوم پلی اتیلن و نمد سبک تشکیل شده اند. مهم ترین نکته در انتخاب تشک بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی است. به همین منظور انواع تشک های طبی موجود در بازار که دارای سطحی سخت و غیر قابل انعطاف هستند برای سلامتی بدن و به ویژه برای جلوگیری از فرورفتگی کمر و فاصله بین مهره های آن بسیار مفید است. بهتر است یک تشک با پایه آن خریداری کنید. پایه هر تشک بر ویژگی های اجزای آن تاثیر می گذارد و اگر تشک جدید را روی پایه قدیمی قرار دهیم، آن تشک نمی تواند به درستی کار کند. طول تخت شما باید 10-15 سانتی متر بیشتر از قد شما باشد. ضمناً تخت فردی با قد 80/1 متر باید بالاتر از استاندارد تخت معمولی باشد. برای تست نرمی یا سفتی تشک، به پشت دراز بکشید و یک دست را روی پشت خود قرار دهید. اگر دست شما به راحتی می تواند در گودی پشت شما بلغزد، تشک خیلی سفت و سخت است، اما اگر اصلا نمی توانید دست خود را در گودی پشت خود فرو کنید، تشک خیلی نرم است. به یاد داشته باشید که تشک باید به اندازه کافی سفت باشد تا ستون فقرات را در موقعیت عملکردی خود قرار دهد، یعنی. همان انحنای حالت ایستاده اگر تشک شما برای از بین بردن کامل این انحنا خیلی سفت باشد یا خیلی نرم باشد که باعث خمیدگی بیش از حد پشت شما شود، کمردرد را تجربه خواهید کرد. در تشک های "اسفنج طبی" فقط از اسفنج فشرده (ریباند) و پنبه استفاده می شود. این نوع تشک ها معمولا عمر طولانی دارند و عمدتا برای افراد بالای 90 کیلوگرم استفاده می شود. بیشتر تشک های کودکان اسفنجی هستند. زیرا ساختار این تشک ها به گونه ای است که به هیچ وجه به بدن آسیب نمی رساند. پنبه با استفاده از نرمی و لطافتی که به بدن میدهد، فشار بدن را می گیرد و گردش خون را در بدن تسهیل می کند و همچنین فشار وارده بر اعصاب و ماهیچه ها را به حداقل می رساند. مزیت بزرگ این تشک ها استفاده از الیاف طبیعی در آنهاست که باعث ضد حساسیت بودن آنها می شود. تشک های فنری طبی نوع دیگری از تشک ها هستند که ویژگی های مشابه تشک های فنری را دارند اما فنر آنها بسیار سفت تر است و راحتی تشک های فنری را ندارد. این تشک ها معمولاً برای افرادی که مجبورند مدت طولانی در رختخواب بمانند توصیه می شود، زیرا سختی سطح آنها مانع از خواب آلودگی افراد می شود.

یکی دیگر از انواع تشک که طرفداران خود را دارد، تشک های پد دار هستند. ارتفاع این تشک ها با استفاده از جک قرار داده شده در زیر آنها قابل تنظیم است. هرچه ارتفاع بیشتر باشد، تشک ها راحت تر و هرچه تشک کمتر باشد، تشک راحت تر و فنری تر است، زیرا در ارتفاع زیاد جک، فنر داخل یا سفت تر یا ضعیف تر می شود. یکی از پرطرفدارترین تشک ها تشک های مموری فوم هستند که از فوم پلی یورتان ساخته شده اند و تراکم بسیار بالایی دارند. فوم های پلی یورتان در حالتی بین چسبناک و کشسان هستند، به فشار و حرارت واکنش نشان می دهند و پس از چند دقیقه شکل بدنه را به خود می گیرند. این تشک ها به عنوان تشک های هوشمند نیز شناخته می شوند.

مطالب پیشنهادی : 

تشک طبی

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک زست

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای

 

 

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید